eckan Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Vill gÀrna ha lite svart pÄ vitt och allmÀnna kommentarer om de hÀr korten.. LÀnkar till gratisplattformar, mm skulle vara kul. (Cremwares sida Àr inte jÀttebra tycker jag...)
classic Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 (redigerat) Hoppas du har varit pĂ„ Creamwares rĂ€tta (nya) sida. Creamware HĂ€r finns lĂ€nkar till olika freeware Plug-ins and more Vad det gĂ€ller i övrigt sĂ„ har mina Creamware-kort alltid funkat bra. Ăr det nĂ„got speciellt du vill veta? Redigerat 16 juni 2004 av classic
Lundin Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 ..Mina 3 kaskadkopplade creamwarekort krÄnglar aldrig.. tvÄ Luna II och ett elektra Jag anvÀnder bara ASIO32-modulerna och 2st stora mixerbord i scopemjukvaran men mixar aldrig dÀrigenom, enbart Cubase... anvÀnder heller aldrig scope's egna samplers, syntar eller effekter... anvÀnder inte heller det skitmuppiga XTC-lÀget ihop med Cubase eftersom latencyn blir för stor och det Àr helhemligt att fÄ allt att fungera riktigt bra. Problemen som kan uppstÄ Àr vid installationen av kortet, drivrutinerna, initiering av scope's egna effekter, syntar m.m eftersom dom har en aning lustig "kopierings skydd"...Challenge/response-typ..Du registrerar kortet pÄ creamware's hemsida..och fÄr sedan ett serienummer skapat pÄ det du registrerade.. i.o.f.s kan du numera fÄ alla samlade serienummer i en liten fil..som du sedan laddar hem till hÄrddisken och sedan lÀnkar dit vid installationen av kortet.. Det Àr det enda
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.