Jump to content
Annons

P2P Boyz - Gilla VM


Betyg?  

4 röster

  1. 1. Betyg?

    • 1 (sämst)
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5 (bäst)
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Gilla VM

ARTIST/GRUPP: P2P Boyz

GENRE: VM-låt

LÅTLÄNGD: 4:18 min

KOMPOSITÖR: P2P Boyz

PRODUCENT: P2P Boyz

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,9 MB

STATUS: Färdig demo

P2P Boyz ger sig in i den hårda konkurrensen om att få sitt bidrag korad som årets VM-låt! 🙂

P2P Boyz är ett nyblivet band utan tidigare erfarenhet av spelning och producerande. Detta är vår första låt med egen text och musik (bas, akustisk gitarr, elgitarr, piano, trummaskin), och det vore roligt med lite kommentarer gällande både låten i sig och produktionen så att vi kan bli bättre!

P2P_Boyz___Gilla_VM__Radio_Version_.mp3

Redigerat av P2PborIS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten är väl okej, låter lite svenne rubins över det, men att ni är gröna på produktion hörs ju. Elgitarren låter hemskt, partierna utan låter mycket bättre. Gillar inte riktigt att pianot följer sången, den fyller ingen funktion då. Ak.gitarren funkar. Handklappen låter inte som handklapp, använd bandets riktiga händer istället.

Men för att vara första försöket tycker jag det låter okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för det Fidden! Vi provade att spela in handklappen, men med den mick vi har lät det mer som regndroppar efter det var inspelat, väldigt hårt och kallt utan någon fyllighet. Kanske är dags att skaffa en annan mick...

Redigerat av P2PborIS
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger mig inte på att kommentera produktionen, men visst finns det mer att önska här även om det redan låter betydligt bättre än mina första, och förmodligen även senaste, försök 🙁. Men köp en ny bra mick för tusan, det kan göra underverk!

Över till låten. Jag tycker att versen blir lätt tjatig när det inte händer så mycket. Jag hade önskat mer variation i kompositionen och åtminstone ett ytterligare tema eller en extra varitation på ackordföljden. Refrängen däremot sätter sig som en smäck och är sådär härligt catchy och trevlig att nynna på.

Vad gäller texten så tycker jag att den är på tok för spretig. Jag gillar när texten följer en röd tråd och det kan jag inte riktigt hitta någon i den här texten. Den ironiska touchen på texten tycker jag är ett bra grepp även om jag ibland i texten har lite svårt att avgöra vad som är ironi och inte...

Över det hela en schysst VM-låt ändå, och som sagt, refrängen sätter sig och det är ju det som är huvudsaken.

(Min egen VM-låt kan ni klicka er till från min signatur här nedan 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...