Jump to content
Annons

inspelningsvolym låg?

Recommended Posts

saywhat (oregistrerad)
Postat

Tjenare!

Är ny här på forumet och tycker att det ser mycket bra ut. Gjorde först en sökning på min fråga men fann ingen direkt lösning. Testar nu lyckan här!

Min dator har ett inbyggt ljudkort Asus C-media. inget alls märkvärdigt.. mer eller mindre kasst men har inte brytt mig om ljud så mycket förrstän nu. Lånade en mic av en kompis som han inte använt (fick den av sin pappa som håller på med musik). Det är en Audio-Labs WM 308 om det säger någon nått?

Nu till mitt problem. Först så var det en sån "stereo" kontakt som inte passade i min dator så åkte och köpte en adatper och den funkar bra (har testat på andra enheter). Skulle testa att spela in med micen men tycktes inte funka men efter en stunds pillande i volymkontrollen där allt ska vara rätt inställt och maxat så fatta jag inte vad för fel det var. Men då hörde jag ett låg ljud så höjde i windows inseplare till hur mycket som helst och då hörde jag min röst i bra kvalite.

Så mitt problem är att den spelar in för lågt. Fastän jag maxat överallt jag vet. Vad ska man göra? finns det något "mic-program" som man kan boosta ytterligare eller något?

tack i förhand!

Annons
saywhat (oregistrerad)
Postat

värt att tilläga är när jag tar öka volym 25% i ljudinspelaren (en massa ggr) så hörs ljudet klart och tydligt. Bra kvalite o får endast med min röst inget annat som stör i rummet som ex musik som var på som inte hördes nått av.

Postat

Kopplar du in den i rätt ingång? Mic-ingången är den du ska använda, kopplar du in i line in så uppstår ditt problem.

saywhat (oregistrerad)
Postat
Kopplar du in den i rätt ingång? Mic-ingången är den du ska använda, kopplar du in i line in så uppstår ditt problem.

ja, det är en "mic" symbol över ingången så måste vara rätt.

saywhat (oregistrerad)
Postat

såg i ett annat forum att man kan gå in på ljudegensakper o kryssa i mic bossting under avancerade kontroller. men den är grå för mig. kan inte gå in där 😆 sökte i windows och de sa att om inte ljudenheten stödjer de så e den grå men vafan borde ju klara av att spela upp en mic? när jag hade min webcam så klarade den fin fint att spela in med och spela upp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.