Jump to content
Annons

Ceilon Poseidon


Recommended Posts

Hej, här är en ny tråd med hela låten

# LÅTNAMN: Cheilon Poseidon

# ARTIST/GRUPP: Myrtar

# GENRE: Rock

# LÅTLÄNGD: 3.57

# KOMPOSITÖR: Linus

# PRODUCENT: Linus

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 5.44

# STATUS: Betaversion

Jag skulle vilja ha hjälp med vad som skulle kunna göra låten och mixen bättre, seriösa svar tack. Jag är tveksam till trummrona, någon kanske har en bättre idé.

/ Linus Aeg

LagerLinus___Cheilon_Poseidon.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
EffektSnubben (oregistrerad)

jo som sagt kan säkert bli något men käns inte klar

var är tex basen 😕 jobba på den så blir den bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som en låtidé det kan bli nånting av. Jag antar att du ska ha sång på den? Det skulle hjälpa mycket. Och självklart är bas ett måste att ha i den för att den ska funka, tycker jag. Trummorna hörs att de är programmerade, alla slag låter likadant. Men jag ska inte säga nåt, jag är inte heller nå bra på att göra trummor som låter realistiska, och det hänger ju en hel del på vad man har för pluggar och samplingar. Men kompen i sig låter väl ok.

Oj, där kom solot, snyggt! Faktiskt!

Men utöver det är det svårt att säga så mycket eftersom den bara är en skiss än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaa, jag hade tänkt något arctic monkey liknande röst, tror de kör den distad? hmm jag vet inte. är kass på sång (eq o allt sådant). angående trummorna så vet jag att i skolan hade vi ett gammalt cubase där man kunde ändra volymen för varje trummslag inne i drummappen, men kan tyvärr ej hitta det i sx2, jag har letat som en galning, överallt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...