Jump to content
Annons

Pinklips - There Is No Tomorrow


Recommended Posts

LÅTNAMN: There Is No Tomorrow

ARTIST/GRUPP: Pinklips (www.pinklips.se)

GENRE: hårdrock

LÅTLÄNGD: 3:06

KOMPOSITÖR: Brett / Mikey

PRODUCENT: Mikey

EV. MEDVERKANDE: Brett sång, Mikey sologura, Matt trummor, Duxx bas

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STATUS: nästan färdig demo

Detta är min i princip första inspelning, det är inspelat med ett motu828-kort, alto mixerbord som preampar, superlux trummickar där OH-mickarna användes även till sången 😱. Sen en SM57 till gitarren. Har använt mig av Cubase SX3 och dess medföljande pluggar.

There's No Tomorrow

Redigerat av mikeylectric
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan, jag gillar det här, det är smakfullt och levande 😄

Har bara lyssnat på den mastrade versionen, men den är helt okey.

Men å andra sidan kanske jag inte är att betrakta som professionell

ljudtekniker varför ni bör höra andra hårdrock-diggare.

Min bedömning utgår från Deep Purple, Bad Co, Bluesrock m.m.

Men det här är väl mer åt Europe-hållet (eller) ?

* Jari T. Cyron *

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också bara lyssnat på den mastrade versionen. Jag gillar låten =) Låter riktigt gott när du (eller någon annan?) lägger på andra stämman.

Det enda jag stör mig på är kören "WööÖööÖöö" kommer in. Den ligger för högt i volym, och tar överhand. Jag hade sänkt den lite, kanske lagt på lite svag reverb, samt möjligtvis höjt upp leadsången lite där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du själv påpekar är det dålig separation av instrumenten , Framför allt mellan Bas och gitarr.

Sedan tycker jag att trumljudet känns relativt Livlöst , men det har med att hela mixen känns lite halvfärdig.Vidare är den kanske lite för skarp i dagsläget och låg basen finns inte riktigt där. , vare sig i kaggen eller i basen.Får du upp lite mer tryck där tror jag att du kommer få en helt annan känsla på låten, Den kommer så att säga limmas ihop lite mer och inte vara så spretig som den är i dag.Men i övrigt en bra låt med mycket stor potential att bli en riktig bra låt med mer arbete i mixningen.När du sedan gjort klart mixningen bör du låta någon annan mastra den för bäst resultat.Nu menar jag inte att du skall anlita en Mastringsfirma utan låt någon medmusikant göra det istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen måste upp och mer lågt mellanregister på den. Trummorna kan också förstärkas där, Det känns mycket diskant, nästan lite för mycket, riden skär in i öronen litet. Fixa detta så e det helt perfekt...

Gillar låten mycket... jobba vidare :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul o höra boyz!

Ska ge mig på baskaggen o basen nu. Kanske slänger jag upp en fil med baskaggens originalljud så att ni kan höra hur den låter och om det överhuvudtaget går att fixa till den.

Annars så ska bandet snart ge sig in på att lira in tre-fyra låtar till. Denna gång får jag vara riktigt noga med mickningen. Har märkt att en bra grund är go att stå på 🥰

Förresten, vi har en go spelning på Glow nattklubb på avenyn GBG onsdag 24 maj, förband till Kee Marcello o Zinny Zan... undra vilket gammalt glamband de har återförenat. 😕

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...