Jump to content
Annons

Recommended Posts

pld (oregistrerad)
Postat

Ska nu då börja göra musik och tänkte då köpa ett midiklaviatur men vet inte vilket. Nåt som ni kan rekommdera som är bra? Vad använder ni själva? För/nakdelar?

Ska helst inte kosta mer än 3000 kr!

/Jesper

Annons
Postat

Köp en beggad synt, så får du både klaviatur och lite (förhoppningsvis bra) ljud.

Postat

Det är en bra idé så länge du inte har något stort behov av rattar och reglar eller redan sitter på ett enormt ljudbibliotek.

Jag tror nog att du kan få bättre klaviatur för pengarna om du går begagnatvägen istället för att köpa någon plastig M-Audio.

Själv har jag ett CME UF8 ( 88-tangenters masterklaviatur ) ( och ja...Jag försökte verkligen hitta ett begagnat klaviatur tidigare men det var tammej fan omöjligt i den här klassen ) som fungerar utmärkt. Ligger på 5500:- så det är lite över din budget.

Kom med lite mer specifikationer angående vad du vill ha och vad för funktioner du känner att du kommer att behöva. Då är det mycket lättare att tipsa.

pld (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tyvärr är jag ny inom musik så jag vet inte vad man ska kolla efter.

Jag vill gärna ha ett midiklaviatur som är lätt att börja med men inte är så lätt att "växa" ifrån så man måste köpa nytt efter ett år.

Jag är som sagt nu inom musik men vill börja för att stanna!

/Jesper

Postat
Hej!

Tyvärr är jag ny inom musik så jag vet inte vad man ska kolla efter.

Jag vill gärna ha ett midiklaviatur som är lätt att börja med men inte är så lätt att "växa" ifrån så man måste köpa nytt efter ett år.

Jag är som sagt nu inom musik men vill börja för att stanna!

/Jesper

Vad använder du för mjukvara?

pld (oregistrerad)
Postat

Jag funderar på att köpa Magix Music Maker 11 deluxe bara för att kunna sitta under sommaren och testa hur ett musikprogram fungerar och senare till hösten köpa ett bättre program som Cubase eller Pro Tools.

Postat

Jag rekommenderar den här..

edirol pcr-m50

ligger inom dina prisramar och är av bra kvalitet om du frågar mig.

kolla upp den 😠

Postat
Jag rekommenderar den här..

edirol pcr-m50

ligger inom dina prisramar och är av bra kvalitet om du frågar mig.

kolla upp den 

Kan inte annat än att hålla med. Är helnöjd med min!

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.