Jump to content
Annons

Flytta ljud frÄn FL till Reason?


Esarus

Recommended Posts

😼 Hej alla glada!

Jag har einen problemen. Jag har gort ett ganska bra grund beat me trummor och sÄdÀr i Reason och nu har ja hitatt ett vÀldigt passande ljud men tuvÀr sÄ Àr de i FL, kan man licksom göra sÄ att ett ljud i FL finns i Reason? typ.. importera ett ljud om ni förstÄr?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vad Àr det för ljud i FL dÄ?

Är ljudet frĂ„n den vanliga FL-samplern (wav-filer) eller nĂ„n av syntpluggarna (3xOSC, Plucky osv.)?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Och dÄ antar jag att det virvelljudet Àr en helt vanlig wav-sampling...

Öppna Reason, och ladda in samplingen i Redrum bara.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ehm, du skrev just att de lĂ„g i Packs/Hip-Hop/. DĂ„ borde vĂ€l Packs ligga i din FL-mapp? 😳

Annars finns det en sökfunktion i Reasons filebrowser. Skriv in HIP - snare3 dĂ€r sĂ„ söker den igenom hĂ„rddisken. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jo men de e sÄ att.. de Àr en wav fil som inte licksom funkar av nÄgon sjuk anledning i reason.. stÄr unsuported.. men ja ska prova att göra den till mp3 för att sedan göra den till wave fil o prova dÄ

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

men ja ska prova att göra den till mp3 för att sedan göra den till wave fil o prova dÄ

Om du konverterar wav-filen till mp3 och sen tillbaka till wav, sĂ„ tappar du ljudkvalitet. 😉

Är det möjligt för dig att skicka över original-filen sĂ„ kan jag sĂ€ga vad du gör för att ladda in den i Reason.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kan uppdatera trÄden och berÀtta att samplingen var en wav-fil med Ogg Vorbis som ljudcodec istÀllet för normal okomprimerad PCM.

Filen öppnades med ett ljudredigeringsprogram som kan importera .ogg och sparades om i .wav istÀllet. Sen funkade den i Reason.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...