Jump to content
Annons

Centrino eller Duo Centrino


PetePizza (oregistrerad)

Recommended Posts

PetePizza (oregistrerad)

Nu är det dags att skaffa musiklaptop! 🙂 Wippie!

Valet lutar år en DELL inspiron och då en 6400 eller 9400 med antingen vanlig centrino eller duo. Men här är jag lite vilsen... 😕 Tanken är att det ska bli 1 gb RAM och en 7400 Rpm-hårddisk.

Vilken lämpar sig bäst för musik egentligen?

Datorn ska gå att använda till en del annat också men främst musik. Har förstått att FROST-datorerna kan bli lite bjäbbiga av att man vill in och greja och använda de till annat än musik, så de går bort tyvärr.

Använder Cubase SX och kör med firewire via mLAN till digitalmixer och har den som ljudkort.

Nån snäll som har bättre koll än mig får gärna skriva vad de tycker, annars lär det väl bli en Duo-processor...verkar bäst liksom, eller vad vet jag 😉

Kanske bajsa på DELL-idén helt? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dell duger men jag föredrar ASUS. 😕

Kör Core Duo. Inte värt att sitta med en kärna när dessa processorer dundrar in i stadig takt och program anpassas för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)
Inte värt att sitta med en kärna när dessa processorer dundrar in i stadig takt och program anpassas för dem.

Låter vettigt och klokt! 😄

Jo, Dell:s burkar råder det ju delade meningar om men jag har nog hört mer positivt än negativt om dem, och dessutom känns det som att man får rätt många hästkrafter för pengarna... ett plus är ju även att det är kul att "plocka ihop" den själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är intressant men jag hörde (från en mycket säker källa) att AMD snart släpper sin variant av X2 till laptops. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de kallade den. Vad "snart" innebär kan man väl tvista om... 🥰

P.S. Min "säkra källa" är för övrigt en AMD-representant. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)
Vet inte om det är intressant men jag hörde (från en mycket säker källa) att AMD snart släpper sin variant av X2 till laptops. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de kallade den. Vad "snart" innebär kan man väl tvista om... 😛

P.S. Min "säkra källa" är för övrigt en AMD-representant. 🙂

Intressant! 😄 Myyycket intressant.... 😳😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...