Jump to content
Annons

Folk/Singersongwriter


Recommended Posts

LÅTNAMN: As the river flows

ARTIST/GRUPP: Emil Brynge

GENRE: Folk

LÅTLÄNGD: 1.24min

KOMPOSITÖR: Emil Brynge

PRODUCENT: Emil Brynge

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 1,29mb

STATUS: Färdig demo

Instrumentellt stycke från min självinspelade EP. Har svårt för att namnge instrumentella låtar, så den fick heta det den heter eftersom jag försökte spela den livligt. Jag är nybörjare på inspelning btw. Ge kommentar om du har lyssnat, tack.

Redigerat av emil_brynge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fint litet stycke musik håller jag med martinm om.

Tror det skulle kunna låta ännu bättre om det inte "hakade sig" emellanåt. Ibland lite för mycket staccato, toner här och var som inte klingar ut, ibland fraser som inte riktigt känns färdigspelade innan nästa tar vid. Blir lite abrubt och avhugget.

Visst kan man tänka sig att du fixar till ett helt annat sound på inspelningen, briljans, mer diskant och lyster. Kan kanske lyfta fram en ny dimension... men jag faller faktiskt för det här lite primitiva soundet. Får en känsla av gamla folkblues musiker inspelade på fältet vilket jag tycker passar väl så bra till låtens känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ändrat ljudet ganska mycket nu. Har kört den genom nån slags EQ, är det en dålig idé? Fan vad jag skulle behöva nån som ägde på inspelning som bodde här eller nått. :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det lite klarare ljudbild, men samtidigt känns det som du skurit bort lite av charmen i gitarren. Det bör nämnas att jag sväljer lo-fi-inspelningar med hull och hår; tycker det (ibland burkiga) naturliga soundet är en del av musiken. Denna filosofi gäller givetvis inte alla musikstilar, men är det akustiskt och sparsmakat så finns det oftast också plats för lite extra mellanregister. Stå på dig om du gillar den tidigare mixen.

ps. Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt! Jag tror nästan att det klarare är det jag själv vill få fram, eller alltså jag vill få det att låta som en så bra inspelning som möjligt. Dock känns det som lite värme har försvunnit från gitarren i den andra mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte nog bäst om den första versionen i alla fall. Mer kropp i gitarren där. Ibland kan man skruva hur länge som helst o till slut komma fram till att den första versionen var bäst ändå, så misströsta inte. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...