krueger (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Hej, insförskaffade mig ett phase x24 FW och är grymt nöjd.. Dock har jag ännu inte lyckats få igång input 1/2 porten på baksidan. I Control Panel finns bara reglar för Analog In och de kontrollerar bara mic/gitarr inputsen på framsidan. Har inte haft ett "avancerat" ljudkort förut så det är väl nått enkelt jag missat, men skulle vara tacksam för hjälp. 😲 Undrar samtidigt om "insert" portarna också kan användas som vanliga line in portar så man får två stereo line in på baksidan? /Fred
O-Jay Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Jag har beställt ett sådant och jag har ju inte testat det ännu, men jag gissar att de där bak är line in och att de kopplas bort när du pluggar i kablar i ingångarna på framsidan. Kan det vara så? Insertarna bör ligga i serie med 1/2 däremot kan du nog få in ytterligare två ingångar till via spdif (digitalt från annan preamp). Så tänker jag göra iaf. Hoppas det var till någon hjälp.
Claes Holmerup Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Hej, insförskaffade mig ett phase x24 FW och är grymt nöjd.. Dock har jag ännu inte lyckats få igång input 1/2 porten på baksidan. I Control Panel finns bara reglar för Analog In och de kontrollerar bara mic/gitarr inputsen på framsidan.Har inte haft ett "avancerat" ljudkort förut så det är väl nått enkelt jag missat, men skulle vara tacksam för hjälp. 😆 Undrar samtidigt om "insert" portarna också kan användas som vanliga line in portar så man får två stereo line in på baksidan? /Fred Som jag tolkar manualen, så har du två analoga ingångar - och du kan välja mellan mic eller instrument (kombijacket på framsidan) - eller line (tele på baksidan). Förmodligen bryter man, O-Jay säger, kontakten med den på baksidan om man pluggar in något på framsidan - och vice versa...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.