Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ohoj!!

Kom precis hem från många timmars slit med ett band i studion.

Vi hade grymma problem med basinspelningen, Skulle spela in trummor och bas på samma gång, hade line och en stormembranare på stärkaren men det visade sig att micen tog upp hela trumsettet!!!! (kanske inte så svårt att räkna ut?)

Jag flyttade då ut stärkaren i källarkorridoren utanför med samma uppmicning + line.

Blev kalas bra, inget läck!!! Blev ett coolt ljud i källaren från micen!!!

Kanske inte vassaste idén på detta forum men jag är glad att ja kom på den just när allt lät skit!! och då är det kul att kunna dela med sig.

Nu ska jag gå och sova för att kunna komma på nya fantastiska lösningar!?

(stavfel finns säkert, jag e rätt trött)

Ohoj!

Annons
Postat

..eller så använder man rätt mick för rätt ändamål från början 🙂🙂

Nä, men kul att du kom på en lösning.

Postat

Jodu Eilert-det där är en bra metod om man inte har skärmar i studion,trummor vill gärna läcka in i andras mickar eftersom de är så ljudstarka,spelar inte så stor roll vilka mickar man kör med om det är så att trummorna står i samma rum,det blir läck!

Så fortsätt att slänga ut andra stärkerier i andra rum om du skall spela in live etc-det är gammalt och beprövat sedan många år och,som du märker,funkar perfekt-bara att skicka via send till hörlurar så att musikerna kan stå i samma rum som dom brukar vilja! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.