Jump to content
Annons

Upload å download sida


Anarchos

Recommended Posts

Annons
Ska det inte vara någon överdrivet hög trafik så går det ju fint att köra FTP server på sin egen burk... om man nu har igång den dygnet runt... som ju alla NORMALA har.

Eller webserver. Mac OS X har ju en inbyggd apacheserver, bara att slå på i systeminställningarna och köra. Sjukt smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att man på gratissidor man själv gör kan lägga ut filer så att det kommer upp ett öppna/spara fönster när man går in på länken. men jag vet inte hur man gör 😆 nån här kanske vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om inte servern vet vad den skickar ut, ber den dig spara. Servern skall skicka ut korrekt mimetype typ audio/mp3, text/plain, application/zip. Per mimetyp avgör din browser sen vad den gör med filen. Grejen är att om inte servern känner till typen mp3, så skickar den ut den som application/binary vilket alla browsers bara "kan spara".

YMMV med olika browsers. Vissa uppfyller standardena och specsena som vanligt, vissa andra gör som dom vill, vilket leder till att den definitiva regelen som jag presenterade ovan stämmer, stämmer inte, stämmer ,stämmer inte....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det inte vara någon överdrivet hög trafik så går det ju fint att köra FTP server på sin egen burk... om man nu har igång den dygnet runt... som ju alla NORMALA har.

Exakt hur bär man sig åt för att göra detta?

Har försökt men misslyckats...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...