Jump to content
Annons

quizz_kid - Monday


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Mondays

# ARTIST/GRUPP: quizz_kid

# GENRE: ?

# LÅTLÄNGD: 5:33

# KOMPOSITÖR: me

# PRODUCENT: me

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 6,4 MB

# STATUS: färdig skiss

har suttit instängd i några dagar nu med denna och behöver lite utomstående observerad lyssning. vad funkar/funkar inte? vad kan förbättras? helheten?

ska jag ta bort "wailingen"(4:24) eller funkar det?

har svårt för genren dessutom, vart placerar ni denna i för fack?

edit: fick klippa i intro/outro för att filen skulle gå att lägga upp...

quizzkidmondays2.mp3

Redigerat av quizz_kid
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klart du ska ha kommentarer!

Här kommer den första av förhoppningsvis många..

Låten gav mig vibbar av Dream Theaters "Goodnight Kiss". Likheterna är inte slående men känslan är likartad.

I överhuvud taget gillade jag det här. Väldigt mycket! Arrangemanget och kompositionen är härlig...och det är oftast välspelat. Fräsht med en instrumentell låt.

Genré säger du? Hmm...Jag skulle placera det här under: Progressiv rock utan proggen. Känslan finns där men det är ju ändå ganska traditionellt och rakt.

På det hela taget en riktigt skön låt. Slutet lämnar mer att önska. Dels vill man höra mer men dels är det rätt tamt. Känns som ännu ett sådant där bandet-fick-nog-och-gick-hem-slut.

Vad som är negativt med den här låten är att själva produktionen inte känns speciellt hundra. Ljudbilden är lite spretig och det känns på det hela taget en aning hafsigt ibland. Här har du rätt mycket att hämta.

Bra jobbat!

Den här sparas.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Pluffo:

Tack tack. Inte hört så mycke med Dream Theater, det blir till att kolla upp imorrn. Slutet lämnar mer att önska, ska jobba på detta.

Produktionsmässigt har jag mycket att lära. Jobbar höst amatörmässigt. Vad är det som drar ner produktionen mest tycker du? specificera gärna om du kan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...Nu sätter du mig lite på pottkanten här. Jag kanske överdrev lite. Produktionen är helt klart godkänd. Jag tror att det som främst gör mig lite misstänksam är dels trumljudet och det något hafsartade spelet ibland. Alla toner sitter inte där de ska alla gånger och det känns som om dynamiken i spelet går lite upp och ner ibland. Ofrivilligt. Kan det ligga någonting i det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pluffo:

Det ligger någonting i allt du säger...

Trummor får jag aldrig till. Jag har bara några få trumsamplingar som jag jobbar stelt med i FL studio. Det blir ofta att synt-basen får leka rythm-bender, men även den tenderar att bli stel i FL. Önskar jag hade tillgång till riktiga intrument och bättre mjukvara. Min gura är ointonerad sedan köpet 4 år bak i tiden och låter riktigt dålig. Jag la ett nytt solot med polarens gura igår, det låter lite bättre nu. ska även lägga om kompguran utan skeva toner ikväll. den låter ganska dålig i nuläget, speciellt 2:53 och en bit framåt. måste bara höra vad du tycker om ylet i outrot. första gången jag öppnar käften i en produktion nämnligen. funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...