Bassebas Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Tjabba! När jag använder Flstudio och kör en layer (Flera instrument samtidigt) och jag tar lite exklusivare ljud hoppar cpu-mätaren i höjden och allt börja hacka. Har läst att om man ska uppgraderar datan så ska det fungera bättre... Men har det inte med ljudkortet att göra också? Alltså, dåligt ljudkort = dålig prestanda? Min dator är en 3000+ amd 64 socket 754 512 DDR 333mhz För tillfället inbyggt ljudkort har beställt ett behringer fca202 f-controll MSI K8N Neo moderkort. Väldigt tacksam för alla svar! 😉 Redigerat 29 april 2006 av Bassebas
Luke Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Det var klokt av dig och beställa ett nytt ljudkort för de som följer med moderkortet brukar inte vara speciellt bra när man gör musik. Ram-Minnet är också viktigt. När du är inne i det musikprgram du använder tryck ctrl-alt-del och tryck på fliken processer och kolla hur mycket ledigt minne du har då. Har du inget ledigt minne så omvanldar datorn automatiskt ledigt hårddisk utrymme till minne och det är inte speciellt bra. Så om du ser att du har lite mindre minne kvar eller rent av inget minne allls så rekomenderar jag dig att köpa mer minne. När du är inne och gör musik, stäng av alla processer du inte behöver för de tar prcessor-kraft och minneskapacitet så kanske inte allting börjar och "Hacka".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.