Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjabba!

När jag använder Flstudio och kör en layer (Flera instrument samtidigt)

och jag tar lite exklusivare ljud hoppar cpu-mätaren i höjden och allt börja hacka.

Har läst att om man ska uppgraderar datan så ska det fungera bättre...

Men har det inte med ljudkortet att göra också?

Alltså, dåligt ljudkort = dålig prestanda?

Min dator är en

3000+ amd 64 socket 754

512 DDR 333mhz

För tillfället inbyggt ljudkort har beställt ett behringer fca202 f-controll

MSI K8N Neo moderkort.

Väldigt tacksam för alla svar! 😉

Redigerat av Bassebas
Annons
Postat

Det var klokt av dig och beställa ett nytt ljudkort för de som följer med moderkortet brukar inte vara speciellt bra när man gör musik. Ram-Minnet är också viktigt.

När du är inne i det musikprgram du använder tryck ctrl-alt-del och tryck på fliken processer och kolla hur mycket ledigt minne du har då. Har du inget ledigt minne så omvanldar datorn automatiskt ledigt hårddisk utrymme till minne och det är inte speciellt bra. Så om du ser att du har lite mindre minne kvar eller rent av inget minne allls så rekomenderar jag dig att köpa mer minne. När du är inne och gör musik, stäng av alla processer du inte behöver för de tar prcessor-kraft och minneskapacitet så kanske inte allting börjar och "Hacka".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.