Jump to content
Annons

Hemside låt! funkar den som bakgrunds låt?


Recommended Posts

Tja jag har gjort en bakgrunds låt till en web-design hemsida är den för lugn kommer man att somna eller e den bara för mycket att ha i bakgunden. 😉

LÅTNAMN: Bg ljudet_7

ARTIST/GRUPP:Dj sound

GENRE: chillout? drum and bass?

LÅTLÄNGD:1:40

KOMPOSITÖR:Dj sound

PRODUCENT:Dj sound

EV. MEDVERKANDE: sebbe på mastering

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,29

STATUS: ni bestämma

LÅTLÄNK: Bifogad fil :rolleyes:

bg_ljudet_7.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tjenare... Sysslar lite med webdesign o anser att bakgrundsmusik kan vara väldigt jobbigt... speciellt när man lyssnar på musik själv och kommer in på en sån sida där det finns musik som inte går att stänga av.

Låt besökaren välja ifall han vill ha musik eller inte...

Annars fungerar väl låten tycker jag... tänk på att den ska gå att loopa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar väl, fast de flesta tycker nog som jag:

Hemsidor med bakgrundsljud är bara fruktansvärt irriterande. Om du ska ha ljud så ha ljud som man får sätta på själv, inte som går igång automatiskt...

.Viktor

EDIT: Polder, du var visst snabbare...

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

tjenare... Sysslar lite med webdesign o anser att bakgrundsmusik kan vara väldigt jobbigt... speciellt när man lyssnar på musik själv och kommer in på en sån sida där det finns musik som inte går att stänga av.

Låt besökaren välja ifall han vill ha musik eller inte...

Annars fungerar väl låten tycker jag... tänk på att den ska gå att loopa...

Använder ett plugin som letar upp din media spelare och börjar spela med mini spelaren som finns till de flesta media spelarna. (Qicktime & Wmp).

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger också en röst för att inte ha musik. Och ska du nu nödvändigtvis ha det, låt den som går in på sidan starta den själv. Att ha låtar som drar igång oombedda är ett bra sätt att få folk att stänga sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe :rolleyes: det ska vara för webdesign alltså att man kan köpa ett template eller liknande. jag tänkte koda den i flash den här gången och då kan man stoppa så att man måste sätta i gång ljud själv . 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Som tur finns adblock, med vilken man får bort musik från websidor. Ett av de största gisslena i sk. webbdesign (nej, det har ingent med webbdesign att göra egentligen). Dessvärre fungerar ju dedär pluginen just uselt också. Nåväl, saker räddas till en del med flash, men inget fittar mig mera då jag sitter och nattsurfar, frun sovande, och så slår nån jävla låt igång TRAALAALALLAALAAA. Till hela familjens stora glädje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...