Jump to content
Annons

Anders - Heavy metal roadie


Recommended Posts

LÅTNAMN: Heavy metal roadie

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 2.49

MEDVERKANDE: Den fantastiska publiken

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,88

STATUS: Rätt färdig, fattas bara sång. Hade tänkt att Ace Frehley kunde få sjunga den här.

Alright, här kommer en rockdänga. Synpunkter på riff, arr/låtstruktur och ljudbild/mix önskas.

Heavy_metal_roadie.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det är väl bara att mejla Ace och boka studiotid 🤪 kort sagt den sitter som en keps. Fin trudelutt det här minsann. Lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter skitbra. tänker på Kiss och Donnas men även Chesterfield kings platta "the Berlin Wall of Sound" fast de är mer Thunders/Dolls influerade (på den plattan).

Du skulle försöka locka Valdez att sjunga, hon gjorde ett bra jobb på Slaptaps låt.

en kanonlåt, nu väntar vi bara på sång. solot låter som det kanske är förmycket reverb på.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Skitbra låt!!

Det är ngt med mixen, eh ..., speciellt under verserna.

Lite bumligt i de lägre frekvenserna.

Kanske ngn reverbsvans på pukorna, eller basen?

Bortsett från det, snyggt jobbat.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven: Tackar!

AXL: Stickigt sololjud, ja, kanske, ska ge det en omgång med eq:n. Ska eventuellt lägga om solot från scratch. Satte inte riktigt den där Euroboy-triol-grejen i det här tempot. (Jag skyller på trötta fingrar och lätt baksmälla.) Men å andra sidan är jag en lat jävel och så tycker jag att det är rätt sympatiskt med solon som vill lite för mycket.

60s: Chesterfield kings alltså? Måste kolla upp dem.

starboy: Bumlet kan nog vara en reverbsvans från pukorna. "Trummisen" spelar ju på golvpukan i verserna.

Alright! Tack alla som kommenterat. Vad tror ni förresten om pianot i refrängen + "sticket" + solot? Hör ni det alls? Jag vill ha det så där knappt märkbart, men det måste ju höras litegrann i alla fall, annars är det ju bortkastat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen va tungt! Sånt där vill jag också göra, är det svårt att lära sig spela gitarr..? 😉 Refrängen låter riktigt bra, med rätt text och sångare kan det ju blir hur bra som helst..

Redigerat av DjRymd
Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle försöka locka Valdez att sjunga, hon gjorde ett bra jobb på Slaptaps låt.

Rättelse: Det är inte min låt. Valdez och jag skrev den tillsammans... 😆

Ah, grym publik du har i din studio, Jarnis. Tunggung det här ju... 😛 Kanske lite mindre dämpspel och mer öppetlir på guran...men det är ju en smaksak... 😏 Få nu ner den där sången på hårddisken åxå så är ju sommardängan fixad... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oops Jarnis :rolleyes: ..jag trodde du var/är en gammal syntare!?!?..men ok..tiderna förändras..och vi med dem!?..bra gitarr-jobbat..tom jag en gammal syntare rycks med när du trycker på med din glada gitarrrockpop..som en slags hyllning till livet..Halleluja 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez: Tackar!

DjRymd: Vetifan om det är så svårt att lära sig spela gitarr. Jag "fuskar" lite mest. Kan inte spela särskilt bra, så jag gör låtar som jag klarar av att spela, typ. Tror man kan komma ganska långt även om man inte är supervass.

Slaptap: Ja, publiken är inte dum alls. (Tack Kiss och Iron Maiden.) Det är ju en hel del dämpspel, men jag tänker att det kanske inte upplevs som för mycket när sången kommer på.

Falk: Tack, tack. Jag har ena foten i elektroniken och den andra i den dieseldoftande rockmyllan. Hyllning till livet -- bra sagt! Halleluja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...