Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Finns det något mått på hur CPU-krävande en plugg är? Var ser man detta i så fall? Det kan vara bra att veta så att jag kan välja mindre krävande sådana, eftersom min dator är relativt dålig.

Kanske lite otydlig och konstig fråga men gör ett försök, jag är tacksam för alla svar.

MVH

Johannes

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Ett sätt att kolla in om en plugg är resurskrävande är ju att CPU mätaren ökar markant då man börjar använda pluggen.

drloop (oregistrerad)
Postat

Finns massvis med gratispluggar på KVRAudio... :-)

Problemet är väl att har man en risig dator så går man nog inte och köper sig ett gäng nya pluggar som man inte vet funkar?

Postat
Han kanske menar innan man har köpt den?

Nej, det gäller nerladdningsbara gratispluggar.

Tack för era svar förresten.

Postat
Ett sätt att kolla in om en plugg är resurskrävande är ju att CPU mätaren ökar markant då man börjar använda pluggen.

Ok, det låter ju logiskt och bra. Var hittar jag CPU-mätaren?

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Det beror på. I Logic kollar jag under Audio/System Performance.

Men du har ju någon form av CPU-mätare i Windows oxå: Ctrl+Alt+Del öppnar Task Manager. Där har du prestandamätare.

//nemo

drloop (oregistrerad)
Postat

Kör du Cubase SX finns en som kommer fram när du trycker F12(funktionstangent).

Lite nojig så kollar jag också windows egen cpu mätare som du hittar när du trycker ctrl-alt-del i win xp under fliken prestanda i ett svenskt os.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.