Jump to content
Annons

ROCK´N´ROLL DÄNGA!


Recommended Posts

# LÅTNAMN: AXL THE ROCKER

# ARTIST/GRUPP: AXL THE ROCKER

# GENRE: ROCK FÖR FAN...

# LÅTLÄNGD: 4.37

# KOMPOSITÖR: AXL THE ROCKER

# PRODUCENT: KUNGEN

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: MP3

# STORLEK: 5.4MB

STATUS: SKISS, MYCKET OFÄRDIG!!! 😉

Som sagt, detta är bara en skiss. skulle framförallt vilja höra lite kritik om låtuppbyggnad, riff, längd på vers...osv.... även på mixen då..positivt och negativt..

Jag vet att det är lite otajt här och var, och att solot suger, men det är bara en skiss vettni..

Hursomhelst( 😄 ), jag delar flitigt ut stenhård kritik till er, nu är det er tur!

Varsegoda!! 😉

OH_YEA_ALRIGHT__.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väntade mig att det skulle dra igång ordentligt efter introt (som kanske är lite för långt) -- den där tamburinen fick det att rycka lite förväntansfullt i benen -- men tji fick jag, det blev inget vidare ös. Beror väl en del på att du inte har lagt någon bas. Men inte bara på det, det låter lite fisigt och återhållsamt. Skulle vilja ha lite mer riv i det hela. Styggare gitarrer. Mer levande trummor.

Men en del schyssta räkor har du fått till. Får lite MC5-vibbar. Med en schysst sångmelodi och svängigt basspel kan du nog få ihop en helt ok röck 'n' röll-dänga av det här.

Solot vinner du nog inga tävlingar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt fel. Men som ovanstående skriver; lite för långt intro. Jag tycker att det låter lovande där men sedan kommer det lite av sig när låten kommer igång. Skulle vara mer tryck i gitarrerna när det går igång... lite mer tryck i gitarrljudet också, tack. 😄 Låter lovande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep, lite mufflig bas, kanske ett hamrande piano eller en skrikig hammond och framförallt en rejält kaxig sång på det där så... 😛

Inte så lätt att säga nåt om det som det är nu mer än att det klart har potential att bli en fräck rockrökare.

Och solot kanske får ermm.. editeras? Hitta ett annat ljud på det?

Rock on! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt goa riff. Blir kanske lite mycket i längden, men i grund och botten är det bra. Svårt att säga något detaljerat när det inte finns nån sång. Jag tycker inte solot var dåligt. Tvärtom tycker jag det passar in rätt bra. Det är lite taffligt men det är lite charmigt tycker jag. Jag skulle dock tro att dom flesta vill ha nåt mer stadigt där. På det stora hela så blir det kanske lite väl mycket gitarrmelodier. På nåt sätt skulle du kanske bryta av det klämkäcka med lite rena ackord i större utsträckning, så kommer riffen få större effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Axl..

Det vore ju tjänstefel att inte gilla detta... Skitfräckt riff, men jag instämmer... Klipp bort ett gäng takter av introt... Sedan har jag en önskan när du lägger en ny bas...Snälla...Skippa alla ideer om att lägga en bas som ligger och pumpar på en ton under riffet... Vet inte hjur många coola riff som förstörts på det sättet... Eller gör åtminstånde en version till oss som gillar stones-rock hellre än 90-tals metal.

Jag skulle inte dö av lite fräsigare gitarrer...

Detta kan bli skitkul!!!!!!

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Jag säger bara mer boogierock åt folket!

Diggar stenhårt. För att citera Altzi: höj basen och sången 😎

rock on!

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Hörrö Bajmannen! Vadå fräsigare gitarrer? Hur då? Mer dist eller?

Introt hör till och med jag att det är för långt.. 🙂

Rak bas kommer det defenitivt INTE bli i versen, mer Stones än -90! Sån är jag!

Det är inte Status Quo indfluerat! 😎😄 Snarare Kiss, hellacopters osv...

Hellpig! Vadå tryck i gitarrerna? Mixas bättre eller menar du mer dist? Eller?

Solot vinner jag nog inga tävlingar med, nej... 😲🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Kunde inte låta bli att hamra lite på min hammond.

Inget seriöst, bara en tagning, så det är massa felspelat...

Basen är bara för att balansera mixen, en tagning där också. (Har aldrig och kan inte spela bas 🙁 )

Whatever, här e länken

AXL (starboy B3 remake)

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Det rockar ordentligt och när starboys orgel och bas tillkom så blev det ju balanserat! Det är bara att korta introt och plita ihop en sångtext så är saken klar. Hanterar du elbas också så skulle det bli kalas! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att hamra lite på min hammond.

Inget seriöst, bara en tagning, så det är massa felspelat...

Basen är bara för att balansera mixen, en tagning där också. (Har aldrig och kan inte spela bas 🙂 )

Whatever, här e länken

AXL (starboy B3 remake)

WoW!! koolt! ska sätta igång att mecka om så fort jag får tid! Du kanske vill lägga orgel sedan? Dock lite seriösare... 🙂

Bas lirar jag dock inte, får fixa nån som kan, men det ska pillas lite till först.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Du kanske vill lägga orgel sedan? Dock lite seriösare... 🙂

Skulle ju kunna göra ett försök i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

jo lite sång på det här... tycker nu det känns lite svårt att urskilja strukturen, i alla fall tydligt. blir lite mycket riff tycker jag.

Tänkte det här börjar ju riktigt bra, men sedan drog det ut... och blev för långt introt, har någon sagt att introt är för långt 🙂.

för mig är det ösigt och har stora möjligheter att bli något riktigt bra av...

det ser eller hör man klart när man lyssnar på det AXL la på...

blir kul att höra fortsättningen.

edit: jo det var ju starboy... AXL var ju du det 🙂

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att hamra lite på min hammond.

Inget seriöst, bara en tagning, så det är massa felspelat...

Basen är bara för att balansera mixen, en tagning där också. (Har aldrig och kan inte spela bas 😠 )

Vilket röj det blev... 🙂 ...ser Harleys med glada bikers och trevligt sällskap framför mig... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig! Vadå tryck i gitarrerna? Mixas bättre eller menar du mer dist? Eller?

Tja, det lät lite tunna tyckte jag bara. Kanske ... men bara kanske... som att jämföra; de lät mer som de är inspelade via en Fender Twin än en Marshall 50W-topp som får jobba järnet. Och det senare vore att föredra! 🙂 Alltså inte mer dist men mer drag i soundet. (Ja, jag vet... jag har själv ingen Marshall att fläska på med längre så det är inte alltid så lätt att få till fett tryck)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig! Vadå tryck i gitarrerna? Mixas bättre eller menar du mer dist? Eller?

Tja, det lät lite tunna tyckte jag bara. Kanske ... men bara kanske... som att jämföra; de lät mer som de är inspelade via en Fender Twin än en Marshall 50W-topp som får jobba järnet. Och det senare vore att föredra! 🙂 Alltså inte mer dist men mer drag i soundet. (Ja, jag vet... jag har själv ingen Marshall att fläska på med längre så det är inte alltid så lätt att få till fett tryck)

Mmmm...jag ska fläska på mer, men som du kanske sett så får jag lägga om minsta ton. Fett jobbigt! Jag fattar inte att jag kunde va så klantig! Höll på och rensade lite skit i datorn, och så tydligen även projektet jag höll på med.

Men, jag har lugnat mig nu, och jag återkomer när jag har fixat ihop det igen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Chill Axl, it´s only rockenroll  🙂

Du har snart jobbat upp det igen, och det skall inte alls vara nå feta marshallstärkare med mer "tryck"

Du vet hur de ska vara

Hehehe... jag har min 15 watts VOX! Men även topp å låda, så jag ska prova lite olika..

Apropå VOX, vilken jävla bra stärkare det är. 15 watt, 1500kr, låter svinbra!

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det VOXen du använde för att spela in gitarrerna? Synd att filerna försvann, varit där, gjort det. 🙂 Lycka till med nyinspelningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Var det VOXen du använde för att spela in gitarrerna? Synd att filerna försvann, varit där, gjort det. 😱 Lycka till med nyinspelningen!

De va VoXen!! 🙂 men inte den digitala varianten !! Jag hatar digitala stärkare!! 🙂

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice - jag kär själv med PoD XT, inte helt nöjd men jag har helt enkelt inte möjlighet till en realdealförstärkare just nu... men kunde jag skulle hellre ta en sådan! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Var det VOXen du använde för att spela in gitarrerna? Synd att filerna försvann, varit där, gjort det. 😉 Lycka till med nyinspelningen!

De va VoXen!! 😏 men inte den digitala varianten !! Jag hatar digitala stärkare!! :rolleyes:

http://www.voxamps.co.uk/history/prodArch/pathFinder.htm

Denna då!! 😮 Och den är jävligt snygg oxå!!

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...