Jump to content
Annons

E:mortal Black - Lost Planet


Drik

Recommended Posts

* LÅTNAMN:Lost Planet

* ARTIST: E:mortal Black

* GENRE: Mörk trance

* LÅTLÄNGD: ca 6.12

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: Mp3

* STATUS: färdig demo

Efter förra låten så blev jag så extremt sugen att fortsätta Black projektet.

Så här kommer nästa spår 🥰

Här är låten:

Vad tycker ni?

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men tja!

Nice låt dehär!! 😎

Jag nämnde basen å kikcen innan 🥰

Arrangemangmässigt så är den geeo!

Bra tryck å driv. fin övergång till breaket.

Breaket är nice. bra längd. Skulle dock vilja ha delen efter breaket fetare så att man verkligen kommer igång.

Bra låt överlag duger gott å väl 😄

Men den når inte upp till förra 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt får du till ditt mäktiga, mustiga sound. Kicken här tycker jag inte går 100% i mål. Den låter lite för mycket "Klick". Gör den lite fetare, och inte så klickig, om du förstår. Din bassline som är närmare slutet gillar jag inte heller. Det känns som den mest bara grötar sig.

Annars hittar jag inte så mycket fel. Det skarpa leadljudet är bäst, samt gothic-känslan på stråkarna och pianot! Fyfan va jag gillar det.

Heja E:mortal Black!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, de e samma kick med samma inställningar som i förra låten, fast kanske jag mixade det lite kasst med basslinen o sånt. Ska kika på det. Hmm, att de blir klickigare kan bero på att jag höjt upp hihatsen lite, ska kanske sänka tebax dom 😄

Verkar som det finns lite att göra på den iaf hehe 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag gör så att jag fixar till kicken lite, kanske byter bassline, iaf den som är så dominerande i basregistret, sedan lägger lite mer krut på delen efter breaket (va nog lite lat där hehe).

Sedan kanske tar bort den höga ljusa synthen som går ihop med pianot under breaket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar hela det här konceptet med E-moral Black, och det låter bra till råga på allt också. Detta blir en av mina flummigaste kommentarer någonsin men det känns som om musiken är levande och inte bara består av döda ljudvågor som träffar trumhinnan. Det finns stor variatiation, stämmor som kompleterar varandra och ett arrangemang som lever lite av sitt eget liv. Mycket bra gjort! Jag tycker det här låter komplett. Det vill säga, det känns som om du fått det att låta så som du vill. Grattis till det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Pluffo, det värmer 😳

De kommer bli mer E:mortal Black helt klart 🙂

Kul som fan att prodda me, eftersom mycket bygger på groove, å de e inte så tråkigt att leka med hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga det, de här två E:mortal låtarna du lagt ut är förbannat bra! 😉

Det är svårt med konstruktiv kritik eftersom låtarna känns så "färdiga", allt är lixom redan fixat, så jag nöjer mig med att konstatera att de låter svinbra båda två.

Lovely 😛

Offtopic - Vilka andra projekt kör du förutom E:mortal?

Ciao!

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mathew!

Jag har tre projekt på g än så länge.

E:mortal som fokuserar mer på melodiskt och episkt tema

E:mortal Black som går in på mörk trance

North On One som jag gör ihop med Jimmy Fredriksson som är mer kommersiell trance.

Ang. denna låt.. jag lyssnade nu imorses på den igen och tror jag har strövat bort lite från ämnet genom att introducera episkt tema i detta?

Jag tror att det kommer passa bättre om jag fokuserar huvudtemat på att ha mer energi och låta coolt istället för episkt?

Ska kika lite på låten senare idag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tackar! 🥰

Neko, ska försöka fixa till grötigheten, jag tror den beror på basslinen som jag svänger upp en oktav och låter hänga kvar, jag tror att om jag kortar ner den ljusare bassline en kort del så blir den klarare.. hmm, får testa 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...