Jump to content
Annons

Mjukvaru synt


Fairchild

Recommended Posts

hej jag är ute efter någon eller några mjukvarusyntar. dom ljud jag främst är ute efter är grymma orglar. bra feta basar och många olika piano ljud. jag gör mkt reggae och är även intresserad av nån typ av gitarr sound för lite plock och så.

de får gärna ha rewire eller vst.

tipsa gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

kolla in på www.kvraudio.com finns demos och fria synthar i mängder.

Reason e bra och flexibel.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag är ute efter någon eller några mjukvarusyntar. dom ljud jag främst är ute efter är grymma orglar. bra feta basar och många olika piano ljud. jag gör mkt reggae och är även intresserad av nån typ av gitarr sound för lite plock och så.

de får gärna ha rewire eller vst.

tipsa gärna

Bra orglar kan du t ex finna i hypersonic 2. Annars finns ju Hammond B4 pluginen som jag själv inte testat så mkt men den är nog rätt bra.

För piano fungerar Hypersonic 2 också. (Hypersonic 1 har lite väl keffa pianon men det finns ett par i 2an som är helt acceptabla). I Hypersonic finns en del basar också men dom kanske inte är de bästa. Om jag var du skulle jag försöka få tag på Hardcore Bass för bas, det tar visserligen 2 gig typ, men det är det nästan värt. Trilogy är en bra basplugin också, men även den ligger på runt 2 - 3 gig.

För gitarrplock kanske Edirol Super Quartret skulle vara något. Det är ganska litet men har rätt ok akustiska plockgitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars är Hypersonic 2 och Cakewalk Dimension pro hyffsade när det gäller standardljud som pianon och orglar.

edit: shit, to late again 😉

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

kör b4an

eller

gör som jag ta ett lån köp en riktig hammond. jag lovar dig det låter bättre. och dom är tunga att släpa på kan det bli bättre?. b4ans leslie simulator låter inte alls bra om man jämför med ett trä leslie typ 145/122.

eller varför inte kör b4an och köp ett riktigt leslie till (har inte provad det:) det ska jag göra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...