Duende Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Hej. Jag har kört med en alto mixer some preamp till min mick, mixern kostar typ 600-700kr Hur bra är igentligen mixerns preamp? Hur mycket bör jag lägga på en separat mick/instrument preamp för att det skall vara bättre än min alto mixer? vill gärna hålla mig inom 1500-2500kr Henrik
PMFD Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Köpte en Joemeek ThreeQ av Cleas här på forumet och tycker att den var värd sitt pris helt klart. Claes svarar nog på denna fråga.
Claes Holmerup Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Det gör han nog, ja... 🙂 I det prisläget tycker jag att det finns två solklara alternativ; Studio Projects VTB-1 och Joemeek ThreeQ. Båda är trevliga på sitt sätt. VTB-1 (listpris 1350:- ) har möjlighet till rörinblandning, men kan också köras helt utan rör - flexibelt och bra. ThreeQ (listpris 1995:- ) har inte rör, men har eq och kompressor - och en trevlig färgning.
Duende Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 har funderat på Joemeeq skall nog testa den 🙂 Tack!
drloop (oregistrerad) Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Och jag fyller på med ARt Tube MP. Kostar listar 650 men ofta billigare i affär. En kanal rör preamp med fantommatning. En bra grej, output på två kanaler ut samtidigt, så jag kör en till ljudkortet och en till lyssning.
Duende Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 (redigerat) Det finns/fanns en Joe Meek preamp på nya musik i jönet,1500kr på rea runt 4000kr eller nåt utan rea. Kanske ett demo ex Den är säkert såld nu Jag stod för 2 veckor sedan och tittade på den..och kände mig SNÅL 😏 Henrik Redigerat 9 april 2006 av Duende
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.