Jump to content
Annons

Beneath the Moon


Recommended Posts

LÅTNAMN: Beneath the Moon

ARTIST/GRUPP: Dead zombie

GENRE: Synth Piano ?

LÅTLÄNGD: 2:57

KOMPOSITÖR: John Israelsson

PRODUCENT: John Israelsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.71

STATUS: Inte riktigt klar ännu

Allright, en polare till mig gjorde ett hyffsat piano stycke som jag inspirerades av och sedan gjorde den här låten.

Funderar på eventuell sångtext.

2006_Beneath_the_moon.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lyssnar medans jag skriver:

hmm bör säga att jag är pianist... tycker pianoljudet är för diskant o spelandet känns lite väl midi (stelt)... synthen däremot är bättre.. som påpekades tidigare passar det väl med dataspel av typen på bilden... tycker du har fått en bra struktur på låten med bra vändningar mellan dels lugna pads o mer melodiös pop electro. Blir på så sätt inte enformigt trots att det känns loop baserat.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aningen stelt piano, inte mycket dynamik och "flow" eller vad man ska kalla det.

Är det gjort i FL? Jag tycker mig känna igen Formant(?)-preseten i Sytrys-synthen.

Som sagt, det låter tv-spel om det här. Inget fel med det, men jag nöjer mig med att lyssna på sån musik när jag spelar.

Fan, det låter för snällt för en artist som heter Dead Zombie. Man förväntar sig värsta Zombie-manglet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här låter som musik till dataspel...sång behövs inte på detta stycke, jag tycker det klarar sig bra utan.

Bra jobbat!... 😎

Edit.. glömde ett ord!

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, det låter tv-spel om det här. Inget fel med det, men jag nöjer mig med att lyssna på sån musik när jag spelar.

Människa! Vad säger du? 😉

Nej, tv-spelsmusik rockar. Commando C64, U.N Squadron SNES, Pocky & Rocky SNES...Ehh..

Var var jag?

Jo! Just det! Det här var trevligt. Det var roligt! Det var bra! Mer tv-spelsmusik åt folket 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes. Det är skapat i Fl-studio. Pianot ni hör är Fl-keys.

Håller med om att det låter lite Midi, får ta och försöka fixa till det.

Tackar för alla kommentarer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...