Jump to content
Annons

litet rum som hemmastudio


kurt_ko-ben

Recommended Posts

hej.--

jag använder mig av ett rum som är på 12 kvadratmeter när jag spelar in, där står dator, ljudkort, två hyllor (stora) ett piano och lite böcker..

men det känns endå tomt på nåt sätt..om jag vill nå maximal kvalite på inspelningarna så bör jag alltså göra vad?? jag har inga planer på att lägga pengar på dyra akustikplattor o sådär utan jag vill helt använda mig av gamla trasor ifrån hemmet.....skulle det hjälpa om man köper nån tjock tygmatta på ex två centimer och sätter på väggarna? ex nån dörrmata, dom är ju rätt grova...gäller bara o hitta en som är snygg osse..hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

köp 10cm tjock Paroc skalmursplatta, klä in varje skiva i lakan av dålig kvalitet (Hemtex, 60kr styck) eller motsvarande, ställ i hörnen. Det blir inte dyrt, lätt under tusenlappen, och mycket effektivare än att hänga gamla mattor (för tunna) eller lägga in madrasser (funkar inte bra pga uppbyggnaden av skumplasten). Framförallt får du rimlig absorption i basregistret.

Kolla upp länkarna till byggtips i min post här samt läs igenom Acoustics FAQ:n på Ethan Winers hemsida:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=23328

Redigerat av el davo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...