Jump to content
Annons

En ganska glad d'n'b song


awt (oregistrerad)

Recommended Posts

awt (oregistrerad)

LÅTNAMN: awt's happy drill song

ARTIST/GRUPP: awt

GENRE: drill and bass, idm

LÅTLÄNGD: 5:35

KOMPOSITÖR: awt

PRODUCENT: awt

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: 128kbps mp3

STORLEK: ca 5mb

STATUS: mix stadiet

Ok... skulle uppskatta kritik angående mixen, är basen för låg ? är cymbalerna kanske lite höga ? nivåerna rent allmänt.. att höra vad folk tycker om låten vore också väldigt kul.

Cheeers

Awt__s_happy_drill_song.mp3

Redigerat av awt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm...borrning accosierar jag till nåt helt annat så jag trodde det skulle vara lite soft R'n'B eller nåt 😳

Det där var lite för hårt för mig.

Nivåerna kan jag med rättvisa inte kommentera eftersom jag sitter på jobbet och lyssnar i telefon headset lurarna. Har inte det bästa omfånget.

Link to comment
Dela på andra sajter

awt (oregistrerad)

Oj förlåt haha, soft r 'n' b haha snarare... hård d 'n' b, en jävla skillnad hah. Men uhm, vad fick dig att tro att det var r'n'b ?, med borret menar jag "drill", som i "drill 'n' bass."

Tack för att du lyssnade iaf, uppskattar att du tog dig tid

Link to comment
Dela på andra sajter

det bästa med låten är när det spelas mindre grejer (typ trummor,bas, ackord)... Jag tyvker det blir för rörigt när allt sätter igång, svårt att följa för min del... Trummorna är ju redan så "spasmatiska" så måste allt annat oxo vara så?

Kan ju påpeka att detta inte riktigt är min musikstil, men har ändå hört en del tunga dnb låtar, men då är det oftast oxo nästan bara trummor o bas...

så mitt tips e att chilla lite med allt plick o plock", satsa på en stabil bakgrund med tyngden i just basen och trummorna, lyft fram ackord o hitta en röd tråd som är lätt att följa...

va gäller mixningen har jag tycärr inga kommentarer...

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

awt (oregistrerad)

ah, tack för att du lyssna! jag kan förstå att "ALLT" kan bli för mycket om man inte är väldigt van vid denna stilen av musik, och jag kommer ha det i åtanke när jag gör låtar i frammtiden, att kanske hålla det lite mer minimalistiskt, åtminstånde ibland, jag kan se och förstå hur det skulle uppskattas.

Tack för tipset!, det var ett bra sådant

fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...