Jump to content
Annons

Mitt i livet


Recommended Posts

LÅTNAMN: Mitt i livet

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: PopDeppElectronica

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: 0

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.1mb

STATUS: Demo

Länk: http://mjinc.ebijo.com/slask/39.Mitt%20i%20livet.mp3

Blev lite "snart 40 års deppig" o samtidigt less på min förkylning så då blev denna låt till. Om den är så värst deppig vette tusan, men till blev den.... 😆

Kritisera mera, tack på förhand!

//Micke...

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Baskaggen är lite dominant, samma med pukorna. Att breaket med pukorna är samma varje gång är lite synd.

Men vad tusan du var ju deppig så jag förstår.

En hel del sköna sound!

När allt känns som mörkast, går solen ner igen... :-)

Rätt spännande låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får känslan av att sitta på en buss på väg hem mitt i natten och se alla nattens ljus och liv passera förbi utanför, storstadens nattbrus, medan jag tänker på livet. Tycker du bygger upp stämningen mycket bra! Lite osäkert sjunget ibland, men budskapet går fram. Arret är snyggt! Kanske aningen dominanta trummor.

Keep flying

Link to comment
Dela på andra sajter

soundborn: Om inte annat så är det grogrund för en del kreativitet. 😄

Light head: Tror jag ska skära lite i basen på både kicken å pukorna, fast jag vill nog ha ganska så framträdande pukor. Hur jag skulle variera dom på ett fungerande sätt har jag ingen aning om. Tycker nog själv att det passar med lite upprepning, fast kanske tar bort nån av dom....får se. Roligt att du gillade låten! 🙂

stajo:, tjaa, skulle nog kunna passa till en bussfärd. Lite som livet passerar förbi framför ögonen på en.... 😄

Tänkte att osäkerheten som alltid finns i min oskolade sång kanske för än gångs skull passar in, då det handlar lite om osäkerhet i var i livet jag befinner mig. 🙂

Tack alla för eran input!

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar det har, Monont komp, mycket ljud.. och sa en valdigt levande text Coot.

Men ett par kritiska synpunkter kan jag bjuda pa

pukorna. dagga-dagga , dagga-dagga, dagga dagga, later lite fantasilost Du kan battre!

Sangen ar bra men i bland uttalar du vokaler valdigt konstig, tank pa det nar du sjuner. tex sjuner du att jorden snurrar rönt, rönt rönt

och sa gillar jag slutet.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

och sa gillar jag slutet..  😮

He he, visst är det fyndigt! 😉

Beträffande uttalen så kan det nog vara lite slarvigt över lag. Har sällan tid för att öva text och sång, så tyvärr blir det som det blir. Samtidigt kan jag ibland tycka att det måste vara lite personlighet över sång, text och uttal....

När det gäller pukorna så är det nog mer min kunskap som brister snarare än fantasin. Hur jag än vrider och vänder på trumbrejken så låter det alltid konstigt. Det låter helt feltajmat o maskinellt o tempofel.... 😠😄 förutom när det blir dagga-dagga dagga-dagga dagga dagga som i detta fall.

Någon får jättegärna föreslå hur midispåret ska se ut för något alternativt trumbrejk..... 😉

Glädjer mig dock att du gillade låten! 😛 Tack för synpunkterna.

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag gillar är att det känns eget...

Vidare med tanke på alla ljud med effekter som glider förbi tycker jag att sången också kunde ha lite sånt på tråden... Nu känns den lite vid sidan av låten på nått vänster 😏 hade velat ha in den mer me resten av soundet.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare med tanke på alla ljud med effekter som glider förbi tycker jag att sången också kunde ha lite sånt på tråden... Nu känns den lite vid sidan av låten på nått vänster  😲  hade velat ha in den mer me resten av soundet.

Hmm...det var en ganska bra synpunkt. Jag fibblade lite med effekt på bara ett ord i hela låten. Kanske ska ta och testa lite lfo-styrda filter och lite roliga graineffekter. Äntligen kanske Reaktor kan komma till nytta... 😄

Tack för iden! 😎🙂

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...