Jump to content
Annons

använda ljudkort till fler program samtidigt

Recommended Posts

hybner (oregistrerad)
Postat

Hallå,

Har ett litet problem som irriterar mig som fan, om jag startar cubase eller reason så kan jag inte använda ljuden från några andra program.

Jag kan köra mediapelarn å itunes samtidigt men jag kan inte köra reason och itunes eller cubase å itunes

Jag har ett Lexicon Omega och kör med lexicons drivrutiner.

Går det på nått sätt att fixa? Verkligen skitjobbigt att behöva stänga ner reason om man bara ska editera en sampling lite :rolleyes:

mvh

hübner

Annons
Postat

Kryssa för release ASIO drivers in background i Cubase. Så fort du minimerar fönstret eller klickar på ett annat fönster så kommer den då att släppa drivrutinerna.

/Majken

hybner (oregistrerad)
Postat

Hmm funkar nästan nu, måste jag göra samma inställning i adobe audition för att det ska funka med det programet också?

Postat

Japp japp, annars kommer Audition att ha stulit ASIO-drivrutinerna när du växlar tillbaka till Cubase. En variant kan annars vara att jobba med DX-drivrutiner i Audition.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.