Jump to content
Annons

En fundering...


SyntaxError

Recommended Posts

Jag sitter som sagt med Ableton och älskar skiten men en sak som jag har längtat efter sen jag började göra "datormusik" är en trummaskin eller sampler där jag på ett enkelt sätt kan lägga olika effekter på separata kanaler fast ändå skriva ut rytmen i samma sequencerfönster (alltså trigga samplingar från från olika kanaler i samma pianoscroll eller liknande). Finns det någon sådan maskin eller något sådant program? jag kan tänka mig att köpa ett nytt ljudkort bara för att kunna använda en sådan maskin om det krävs...Det kanske till och med finns en jätteenkel lösning som jag inte ens har tänkt på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jepp. Reason 3 är ett bra tips. Då får du visserligen en hel del annat på köpet också men det är väl inte helt fel? Ta en titt på Propellerheads hemsida om du inte redan är familjär med det här programmet.

En fördel är ju att Live nog är det programmet som är bäst lämpat för att köra ReWire. Om du har en hyffsat snabb dator så är det med andra ord bara att köra i vind och använda båda programmen samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...