Jump to content
Annons

Miazma - My life


DunderKrillan (oregistrerad)

Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Hejsan

Gitarren i början känns lite otajt. Tänker väldigt mycket Offspring (The kids aren't allright) när jag hör introt i låten. Kanske inte är meningen. Lyft sången ett uns, framförallt i refrängen gär den ligger mitt bland gitarrerna. Panorera ut instrumenten mer. Framförallt lite bland trummorna. Om ni gör det så blir det inte lika grötigt. Ett bättre outro skulle kanske inte heller vara fel, samt ett stick eller solo som bryter av lite.

Detta är definitivt inte en totalsågning, det var en mycket bra låt, som förtjänar att arbetas mer med så att den kan låta ännu bättre! 4/5 (Om ni fixar ovanstående är det en säker 5a från min sida.) Mycket fin låt. Den sparar vi och spelar igen. :rolleyes:

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

😎 ...Det här kallar jag för rakt på..inget skit här inte...wohoo..tänkte på Billy Idol med mer syra i om det här.. kanske lite good charlotte

Allt låter skitbra när rösten ligger ensam ihop med bas och enkel gitarr men när reffen drar igång känns det som en liten vass hög-mellanregister-peak kommer o sticker en i öronen...

Skitskön röst annars...

Vill höra mer..det här diggar jag.. * trycker play igen *

Nu har jag inte tid att recensera..måste lyssna igen...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det här funkar helt okej! Håller med Demoniqus om Billy-känslan fast det här var lite fetare.

Tror den skulle vinna på lite variation, ganska monotont malande med gitarr och lite trista trummor, skulle behöva....eh, förlösas lite eller vad man säger.

Nämen jag tycker det är bra alltså, men personligen tycker jag den här typen av wacka-wackakomp kan blir lite tjatig ibland, även om låten ovanpå är bra.

3,5 på skalan 1-5 - avrundas till 4 förstås! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...