Jump to content
Annons

TC Powecore


Sjodahl

Recommended Posts

Tjabba alla!

Jag har funderat på att inhandla mig ett TC Powecore ljudkort och sen köra Acces Powecore Virus på det..

Bara en fråga,.. Vart kan man hitta dom billigaste TC Powecore ljudkorten?

Hadet fint alla!

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Köpte mitt element begagnat, man fick såna som hade "mk2 upgraden" använd ganska billit kring jultiderna. Nu får man ju oxo köpa endast kortet, utan pluggar billigar än nånsin (som nytt, rör sig troligen inte som begnagade ännu).

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mitt element begagnat, man fick såna som hade "mk2 upgraden" använd ganska billit kring jultiderna. Nu får man ju oxo köpa endast kortet, utan pluggar billigar än nånsin (som nytt, rör sig troligen inte som begnagade ännu).

Okey : ) Vet du vart man kan finna dom billiga priserna? 😄

Tack för hjälpen!

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har letat runt länge efter ett billigt TC Powercore-kort, men kommit fram till att det råder ungefär samma priser överallt. Det blir lite billigare att köpa ett från till exempel Thomann i Tyskland, men det är knappat några rövarrabatter direkt.

Du kan hitta begagnade, men det är oftast det gamla och lååååånga pci-kortet du hittar. Det funkar nog, men det kan vara en chansning att köpa ett sådant med tanke på teknikutvecklingen och utvecklinge mot allt mindre datorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Bra note, det jag har är ju den låååååååååååånga varianten. Den passar in i precis en slot, och då blir det att luta på en par av chipsettens heatsinkar. Ja fick slänga in den som en bumerang (gav nästan upp). Lite annan design i burken (bl.a placering av hårdskivor etc.) så skulle det aldrig ha funkat.

Btw, har en sonata piano black.

Men smakar det så kostar det, dom nya kortena ha ju sitt pris. Men också med tanke på mina FW-problem redan med ljudkortet, skulle jag vara jävligt noga med att kolla att moderkortet har en bra implementering av FW förrän jag skulle köra powercore FW.

Mitt kort köpte jag på en internet-auktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Enda nackdelen som jag ser det är att TC gillar inte m-audiokort och knastrar lite här o var. Verkar inte finnas någon direkt lösning på problemet heller. annars ett kanonköp 😆

Gäller det allas M-Audio kort??? Är inne på att skaffa Powercore och Ozonic från M-auido?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda nackdelen som jag ser det är att TC gillar inte m-audiokort och knastrar lite här o var. Verkar inte finnas någon direkt lösning på problemet heller. annars ett kanonköp  🙂

Gäller det allas M-Audio kort??? Är inne på att skaffa Powercore och Ozonic från M-auido?

Ingen aning. Har kikat lite på TC och M-Audios forum...många som har problem med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

De som rapporterar problem med kombinationen Powercore (externa varianterna) och M-Audios firewire-ljudkort borde förmodligen skaffa ett extra firewire-kort till datorn, så att inte dessa två enheter ligger på samma firewire-styrkrets. Utifrån vad jag har hört ska det kunna lösa alla problem med knaster och sprak.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...