Jump to content
Annons

Alla spår markeras när jag markerar ett spår


Humor

Recommended Posts

Sittes och leker lite med mixologifilerna i Cubase SX2. Nu har dock många av filerna hamnat ca 50 ms efter.

Jag vill ju nu givetvis dra tillbaka så att varje spår börjar på tiden "0" och tänker att det är nog antagligen bara att dra i filerna till sin räta plats. Men icke. När jag nu markerar en audiofil (inget sexuellt här inte 😳 ) så markeras alla filer i projektet, även de som redan ligger på 0. Eftersom några av filerna redan ligger på 0 kan jag ju inte dra resten till 0 eftersom en del filer då skulle hamna utanför projektet så att säga.

Hur gör jag för att få bort detta hemska satyg som gör att alla filer markeras?

Tack på förhand

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du skapat foldertracks? ett foldertrack..- tror jag - gör så att alla underliggande filer blir markerade och flyttas i grupp.. så ska du flytta enskilda spår inuti ett foldertrack , se till att inte markera själva foldern..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack men det var nog fel 😉 Var otydlig i min första fråga.

Jag har förvisso skapat flera foldertracks men även om jag klickar på en ljudfil som inte ligger i en folder så markeras alla ljudfiler, oavsett om de ligger i foldertracks eller inte.

/Filip

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...