Jump to content
Annons

Trådlösa problem


lyxma

Recommended Posts

Jag har köpt den trådlösa utrusningen Thomson VS 460 för att kunna köra bild och ljud från datorn till tv:n. Men då uppstår problem. Först prövade jag mellan datorn och stereon och det funkade hur bra som helst men då jag prövade till tv:n funkade varken ljud eller bild. Det verkar som att mitt grafikkort (Geforce MX440) inte känner av att sändaren är inkopplad. Förr har jag kört med kabel mellan dator och tv och det har fungerat felfritt. Har prövat alla möjliga inställningar på Grafikkortets menyer men inget hjälper.

Det konstiga är ju att då jag kopplar till tv:n fungerar inte ljudet heller. OK om grafikkortet ställer till det men ljudet vet jag ju att sändaren skickar eftersom jag prövade till stereon först.

Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Högerknapp på tom skrivbordsyta. Välj egenskaper.. Klicka på filken "inställningar" sedan knappen "Avancerat". Nu får du upp en flik som heter "Gforce2 MX 400" på.. Välj den. I menyn som rammlar fram välj "verktyg" . Längst ner i rutan får då du upp en (antagligen ej ibockad) kryssruta där det står "Om du har TV ansluten och den inte identifieras, markera kryssrutan nedan."

Ja just det.. Sätt dit ett kryss 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

En cool grej man kan koppla till sitt trådlösa kit är:

Multimedia-fjärrkontroll för PC. Styr trådlöst dina multimediaprogram i datorn via fjärrkontroll, t.ex. Winamp, Windows mediaspelare, WinDVD m.m. Mottagaren ansluts till datorns USB-port. Kräver Windows 98SE eller senare

Clas Ohlson 198:- (artnr 38-1659)

Coolt att surfa på TVn...

Link to comment
Dela på andra sajter

En cool grej man kan koppla till sitt trådlösa kit är:

Multimedia-fjärrkontroll för PC. Styr trådlöst dina multimediaprogram i datorn via fjärrkontroll, t.ex. Winamp, Windows mediaspelare, WinDVD m.m. Mottagaren ansluts till datorns USB-port. Kräver Windows 98SE eller senare

Clas Ohlson 198:-  (artnr 38-1659)

Coolt att surfa på TVn...

...och med en SonyEricsson K750/W800 (eller liknande) och Bluetooth på PCn kan du styra dito från din mobiltelefon. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...