Jump to content
Annons

Latin-percussion


Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Jag lånade en video med "latin-american percussion" från bibban, och jag hade inget bättre för mig så jag gav mig på den ädla konsten att slå på saker!

Några tekniska fakta: ko-klockan är en drink-mixer, och guiron är en plast-sil o.s.v. (jag spelar både bongo- och congarytmen på mina bongos) men alla mönster är tagna direkt från instuktionsvideon. Gud förgive Birger Sulsbrück!!!

Jag tror killen är dansk (och videon MÅSTE vara inspelad på 80talet), så bara DET stinker dåliga vibbar, men efter många om och men så fick jag gjort mina overdubs... Min fråga till er: Låter detta Cuba eller låter det latin-light?

percussion.mp3

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah! Låter ju faktiskt helt sjysst tycker jag. Ibland svajjar det till lite, men som "nybörjare" låter det ju kanoners. Du har en tendens att stressa på ibland. Man känner inte detdär tillbakalutade som är så skönt när det är på riktigt. Fast sånt tar ju ett bra tag att känna in. Spelade mycket med en latintrummis för ett par år sen och deras sätt att tänka time skiljer sig ganska mycket från vår statiska grej, och ärligt så tog det mig ett bra tag att fatta vilken attityd man ska ha till olika fraseringar. Hursomhelst en grymt kul genre!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte heller men det låter helt OK!

Kanske du kan använda drinkmixern till vad den skall användas till nästa gång vi ses 😉😉😉

Nästa investering: Congas? Så vi kan göra bossa-versionen av "As the pilgrims say so say I"! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa investering: Congas? Så vi kan göra bossa-versionen av "As the pilgrims say so say I"! 😉

Oye Como Va. Jag ligger i hårdträning! Sjunger du så trummar jag, men vi måste fixa en schyst nylonsträngad (för att få rätta Jobim-soundet). Min är bortom all räddning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa investering: Congas? Så vi kan göra bossa-versionen av "As the pilgrims say so say I"! 😉

Oye Como Va. Jag ligger i hårdträning! Sjunger du så trummar jag, men vi måste fixa en schyst nylonsträngad (för att få rätta Jobim-soundet). Min är bortom all räddning.

Tyckte du inte att min lät OK? Jag tycker faktiskt det! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Låter ju faktiskt helt sjysst tycker jag. Ibland svajjar det till lite, men som "nybörjare" låter det ju kanoners. Du har en tendens att stressa på ibland. Man känner inte detdär tillbakalutade som är så skönt när det är på riktigt. Fast sånt tar ju ett bra tag att känna in. Spelade mycket med en latintrummis för ett par år sen och deras sätt att tänka time skiljer sig ganska mycket från vår statiska grej, och ärligt så tog det mig ett bra tag att fatta vilken attityd man ska ha till olika fraseringar. Hursomhelst en grymt kul genre!!!

Det var det jag gillade, att det inte var överdiget mycket häng på takten. Känns som jag måste skaffa lite coola trummor, verkar ju mycket roligare än att använda samplingar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...