Jump to content
Annons

Portabel inspelning.


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

Hej. Jag vill ut och sampla konstiga ljud från konstiga saker och göra beats av dom!

Vet ni möjligtvis något riktigt prisvärt på den nya(eller kanske gamla?) marknaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
John-E (oregistrerad)
431596515.jpg

Köp en Hi-MD som kan spela in i okomprimerad PCM. 😱

Eller en kompetent mp3-spelare t.ex. iRiver H320 som har line-in.

Hejsan,

Jag har några frågor kring portabel inspelningsutrustning och du Linus verkar vara mannen att svara på det!

Jag är på jakt efter en inspelningsutrustning för att spela in körmusik. Vill förstås få så bra resultat som möjligt men det är mest i dokumentationssyfte. Vill hur som helt få över det på datorn och så till cd med ett så bra resultat som möjligt.

Har idag en gammal Sony MD MZR...nånting + en Sony mic (ECM-MS907) och resultatet blir rätt ok.

Om man vill lyfta kvalitén några snäpp, vad ska man köpa då? Vill helst ha hårddisk som lagringsmedia istället för en massa MD skivor. Läser man tidningar så finns det oftast bara tester på uppspelning av musik, inte inspelning. Duger mikrofonen eller ska man köpa ny och i sådana fall vilken?

Oerhört tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...