Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja, nu ska här rätas ut ett och annat frågetecken.

Eller...egentligen så är det inte speciellt svårt. JamPacks, de tillägg som man kan köpa till till GB ( och Logic ). Vad innehåller de rent konkret? Jag är på jakt efter nya mjukvaruinstrument men loopar vill jag inte veta av. Hur är fördelningen däremellan? Är det någon idé att investera i ett sådant här pack om man bara är ute efter de samplade instrumenten? Bringa lite ljus i mörkret här, tack!

Edit: Förtydligade.

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Det är samplingar/instrument för garageband (men kan givetvis användas i logic och exs24 om man vill) som faktiskt låter bra. En polare har skaffat nån orkester-bank som låter kanon när man lyssnar på hans produktioner. Tror inte det är så mycket loopar utan mer enskilda instrument, fast är inte 100% säker.

Postat

Ja, det låter ju lovande. Har lyssnat en del på demolåtarna på Apples hemsida och de låter schysst...Frågan är dock bara vad som är loopar och vad som är samplade instrument.

Men bra att veta att någon i alla fall är nöjd 😲

Postat
Ja, det låter ju lovande. Har lyssnat en del på demolåtarna på Apples hemsida och de låter schysst...Frågan är dock bara vad som är loopar och vad som är samplade instrument.

Men bra att veta att någon i alla fall är nöjd 😄

Jag har sökt massor på apples hemsida efter ljudexempel, vart hittade du dessa?

Postat (redigerat)

Men bra att veta att någon i alla fall är nöjd  😏

Jag har sökt massor på apples hemsida efter ljudexempel, vart hittade du dessa?

Klicka här!

Välj det packet som du är intresserad av ( learn more ).

På den sidan du får upp finns det en interaktiv meny under bilden på lådan. Där är det bara att trycka och sedan välja ett av de ljudexempel som finns där.

Redigerat av Pluffo
Postat

Loopar är det nog rätt mycket av. Har Remix Tools själv. Är det en grön loop är det bara att dra till ett spår och sedan plocka bort MIDI arret. Instrument och effekter ligger kvar sedan är det bara att jobba själv efter behov.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.