auto mode Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 När jag startar datorn så är vänster ingångskanal alltid mutad. Tar man bort muten och startar tex cubase så mutas vänster kanal igen. Så var det inte när jag först installerade kortet utan det bara dök upp en dag. Jag har provat att installera om det flera gånger och med olika drivers. Men det blir ingen skillnad. Sedan har jag ett till problem. Det är när jag stänger av datorn så låter det jävligt konstigt typ som när någon stänger av huvudsrömbrytaren i en hollywood film. Det ljudet har alltid varit där. Kan det ha varit fel på kortet från början? Förutom det här så funkar det bra.
equality Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Har samma kort som du men inte haft det problemet. Däremot hade jag ett tag helsikes problem att uppdatera drivern och just nu kan jag inte öka bufferstorleken men ändå minor problem. Får inga direkta uppslag. Provat med datorns originalljudkort och sett om det funkar ok? Antar att Monitor Mixerinställningarna är kollade?
auto mode Postat 2 mars 2006 Trådstartare Postat 2 mars 2006 (redigerat) Har du det konstiga ljudet när du stänger av datorn då? När jag tar bort muten efter att cubase är igång så funkar det som det ska. Redigerat 2 mars 2006 av auto mode
equality Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 (redigerat) Nej den stänger normalt. Kan det inte vara inställningar i Cubase då? Själv kör jag Sonar där ASIO funkar bra. Kollat denna tråd? https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=9&t=22642&s= Redigerat 2 mars 2006 av equality
auto mode Postat 2 mars 2006 Trådstartare Postat 2 mars 2006 (redigerat) Nä det kan nog vara fel på kortet kanske. Varjefall ljudet som uppstår när man stänger av datorn. Allt är rätt inställt i cubase det är jag säker på. Redigerat 2 mars 2006 av auto mode
equality Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Claes eller något annat pro kanske kan ge bättre tips? Byta PCI-plats??
hanneserixon (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 mitt audiophile 2496 poffar också när jag stänger av datorn.. 🙂 ganska irriterande eftersom det blir ett så högt ljud..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.