Jump to content
Annons

Nailen demos


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1,
      0
    • 2,
      1
    • 3,
      3
    • 4,
      1
    • 5,
      0


Recommended Posts

Låtnman: Om Om inte fanns

Artist: Nailen

Genre: POP

Låtlangd: ca 3 min

Kompositor: Nailen

Prod: nailen

medverkande: Inga

Insp år: 2004

Format: MP3

Storlek ca 2,8 MB

Jimmy Nordstrand

Låtlænk http://w1.985.telia.com/~u98500267/

Gå In på My musik. Det finns tre låtar, med det e endast demo och arren ska fixas till, likson leadsången och kørerna

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite Gessle/Gyllene-feeling här. Helt okej inom sin genre. Trummorna är svaga länken i helhetsintrycket, skulle hellre höra raka, lite tyngre drums i den här låten istället för det nästan reggae-beat som ligger nu.

"Om om inte.." låter snäppet bättre i ljudet än de andra låtarna. Kan bli nåt, finns säkert en publik, även om det är lite för "bussigt" för min smak. Keep up...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen Tack!!

Jag vat att det e lite Gessle varning men svåt att komma ifrån. Håller med o trummorna...det e helt klart det som e svårast att få till.

tack før inløggen annars

jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det är ABSOLUT inga problem att komma ifrån Gessle om man bara vill. Jag är iofs en av de i sveriges avlånga land som har svårast för Gessles senare alster alla kategorier, så jag skall egentligen vara tyst har jag en aning om. Tycker du får till låtarna bra. Fimpar du orgeln/farfisa/vaddetnuär så kommer du omedelbart ett långt steg från jämförelserna med GT (inte Gin o Tonic nu alltså).

Ljudkvallen är lite mysko på de första två låtarna. Det klipper lixom en gång i takten. Är det ett medvetet drag? Se över det annars. Tycker du har ett lite onödigt dansbandsstort reverb på sången, men det är ju ett tyckande det med. SLUTET på sista låten får du banne mig göra om eller ta bort eller något sånt för det var precis helt och hållet outhärdligt!! På det stora hela taget bra och väl utförd pop som kan bli flera pinnhål bättre med lite mer träning och filande på inspelandet....och nej...jag kan inte få det att låta bra på mina egna inspelningar.....😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det sprakar o lever om mp3.an jag tankade hem " om om..."??

Lite annat arr så skulle rösten funka väldigt bra tror jag.. nu är det som det tre vise män 😉 ..iskorna säger...lite för stark Gessle-varning..

Lite torrare mix hade nog gjort rättvisa åt allt...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som ursprungligen kommer från Gessles egen hemstad tycker det är rätt trist att ständigt bli förknippad med en i mina ögon usel musiker (men en jävel på affärer 😆 ) så fort man säger att man kommer ifrån Halmstad. 😉

Jag tycker din musik är bättre än Gessles, även om detta inte är min kopp te, det är helt enkelt lite för smörigt för mig. 🙁

När jag lyssnar i hörlurar så låter som det är nåt problems med ljudet, det hackar och har sig. Är det nån annan som upplever samma sak eller är jag ensam om detta? 😛

Starka låtar, samtliga faktiskt! 🙂

Jag slår vad en femkrona att i alla fall en av dem hade spelats sönder på radion lagom till sommaren om det hade varit Gessle som stått som kompositör. 😆

Fast o andra sidan så hade låtarna då tappat lite av sin charm! 😛

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen Grabbar!!

Håller med om att ljudkvaliteten suger. Men min kära bror som står för upplägget o hemsidan har gjort nåt galet..På Cd låter det mycket bättre...ska fixa det!!

Pipsen (orgel) ska jag ev ta bort men det har blivit lite av min grej på nåt sätt. Men det e ju ingen hemlighet att GT använde den 100 år tidigare än mig.

Sen e ju inte nån låt klar riktigt. Ska göra nya arr till kommande vecka. En vän ska hjälpa till. Man blir så trångsynt tycker jag när man bara jobbar själv...Så att bolla lite här e kanon.

Kan tyvärr inte lägga upp fler låtar ännu, man får bara 10 MB på telias hemsida så jag ska skaffa en ny adress till nästa vecka....

Men åter igen, Tack för tipsen, härligt att bolla lite tankar,

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Lite mysko ljud bara. Som sagt en del Gessle i det hela, eller vad man nu ska säga.

Tycker att låtarna går i ganska lika tempo och har ganska lika arr och tonart. Men det blir ju i och för sig ganksa lätt så (jag vet). Snygga kör-arr. Är det du?

Tycker att vissa saker ligger för utpanorerat. Annars riktigt bra. 😆

Lite nyfiken bara; vad är det för orgel (eller plugg) du kör med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena "musiker"

Jag körar själv, förutom på "Nu och Här...Då körar Joakim Hillson. Det e nåt fel på filerna därför låter det skumt.

Stråkar Pianon etc tar jag ifrån Hypersonic (VST)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om om inte fanns"

härlig "sommarvästkustmusik", nynnar själv på refr när låten slutat= gott "fastnat i huvet" betyg, snygga körer

trummorna e oxå hypersonic allstå?!

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjena!!

Nja trummorna på "Om Om Inte Fanns" tror jag att jag bara la ett lätt 4 takts komp i Groove Agent, men tycker inte att dom låter så bra. Hypersonic tycker jag om för det finns väldigt fina Pianon och mixar mellan Pianon+strings etc + massor av anvädbara ljud o instrument.

Kul att du gillade refrängerna. Det e väl det som e lite tanken med mina låtar. De ska vara väldigt enkla och enkelt proddade och refrängerna och texterna ska få en och haja till...

Har några till på G, men måste få mer utrymme på min sida. Har faktiskt beställt en ny adress idag, så det kan vara klart till veckan.

PS Har någon av er varit med om samma problem som jag att låtarna tappar 70% av ljudkvaliteten när man lägger upp dom på en hemsida. Tips!!??. Jag ska pröva att göra om Wav-filerna i Musikmatch till MP3 eller kanske i Wabvelab (Om det går) DS

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...