Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå.

Jag får inte mitt ljudkort att funka med min laptop även efter samtal med Tascams support. Det gäller ett kort som heter Tascam US122. Ett usb kort alltså!

Nu har jag gett upp och förenat 😄 mig med tanken att köpa en annan dator, stationär, med en pentium processor. Då borde det funka.

Frågan. Vilka datorer rekomenderar ni? Vad tror ni om Delldatorerna??

Annons
Postat (redigerat)

Hej igen.

Jag har själv en Dell C840 , bärbar. Det funkar med mitt Esi USB kort (Typisk nog så vill inte min stationära Siemens kännas vid den)

Men har du testat att pröva den här : http://www.datorbutiken.com/se/ och kolla på USB kontroller kort.

Det är alltså USB portar som sticks in i PCM platsen i din bärbara , jag är kanske ute å cyklar här , men måhända kan man Bypassa den inbyggda USB controllern i datorn. EDIT : Jag menar förstås din bärbara som du har nu , den som inte accepterar ditt kort, menar jag.

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

har en dell dimension 4600 som funkat bra hitills. 😄

Postat

Har oxå Dell Dimension, fast 8300 med original SB Audigy kort, går tillräckligt bra för det jag håller på med.

Dessutom kör jag med ett analogt video-in kort och redigerar video så det står härliga till. Det har inte funkat på någon tidigare dator jag haft.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.