Jump to content
Annons

Gammal, men opresenterad


Morta

Recommended Posts

Är inte direkt ny på forumet, men jag har aldrig presenterat mig. Så nu när jag vill ställa massa dumma frågor så tänkte jag introducera mig... 😆

Är en kille som är född i en liten håla i Hälsingland vid namn Bollnäs. Är utav årgång 1984 och började som 10-åring spela elbas(varför det blev just elbas... det vette fanken...) Har gått musikskola sen 4:e klass, sedan blev det musikgymnasie, lumpen avverkades i Arméns Trumkår som bassist och sen har jag pluggat ett halvår på rocklinjen i Nyköping.

För tillfället jobbar jag inom den förbjudna coverbands-branchen med ett band som heter Citizen Kane. Jobbar nu hela säsongen uppe i Sälen på både after-ski och på nattclub. Helt ok jobb faktiskt. Att spela covers är inte så dumt som jag trode för ett par år sedan... 😱

Under årens lopp har jag även lärt mig kontrbas, tuba, gitarr, trummor, klaviatur och sång mer/mindre bra. Intresset för ljudteknik uppstod så sent som för 4 år sen.

Har läst 2 år ljudteknik på gymnasiet, suttit ca 500 timmar och "lekt" i studion på den skolan. Varit "producent" på ett tiotal demoskivor, samt spelat in ett par demos och lekt ytterligare några hundra timmar i min "hemmastudio" som införskaffades i sommras.

Har ni lyckats ta er igenom min livs historia så säger jag grattis! 😆

Hare gött, Mårten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, vad gör du för musik när du inte lirar covers eller i arméns trumkår?

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen, vad gör du för musik när du inte lirar covers eller i arméns trumkår?

Pop, rock, jazz, funk, fusion eller lite hårdrock är väl det jag håller på med mest. 🙂

Ska bli skönt att få komma hem från Sälen i vår och börja leka med hemstudion igen. Har ett par alster som jag vill föreviga... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...