Jump to content
Annons

Låtar på nätet att mixa?


waatani

Recommended Posts

Efterlyser länkar till sidor med låtmaterial att ladda ner för mixning (typ mixologiskolan på studio.se/laddaner), ni vet med alla spår i en låt som råfiler.

För övning och variation av de tre låtarna som studio så trevligt bjussat oss på.

Kanske det vimlar av folk här på forumet såm har massa musik som man kan dela med sig av?

Jag kan bidra med ett alster också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På Nine Inch Nails hemsida finns låten "The Hand That Feeds" som mixprojekt i Garageband 2.0-format. Det går kanske att extrahera filerna på något sätt och få in dem i ett annat program.

http://www.nin.com/downloads/index.html

Nån som provat att öppna den i logic?

Edit: Jo då det var inga problem att öppna den i Logic.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

På Nine Inch Nails hemsida finns låten "The Hand That Feeds" som mixprojekt i Garageband 2.0-format. Det går kanske att extrahera filerna på något sätt och få in dem i ett annat program.

http://www.nin.com/downloads/index.html

Nån som provat att öppna den i logic?

Edit: Jo då det var inga problem att öppna den i Logic.

lite trist bara att effekter etc ligger i inspelningen - man kan inte mixa detta materialet från scratch.

fler idéer? det måste drälla av nerdar som lägger ned sina gamla 24trackband som ljudfiler för nedladdning - men var hittar man dom? Tänk att få originaltracken till Queens Leave it in the lap of the gods (eller varför inte Bohemian...!)

Link to comment
Dela på andra sajter

På Nine Inch Nails hemsida finns låten "The Hand That Feeds" som mixprojekt i Garageband 2.0-format. Det går kanske att extrahera filerna på något sätt och få in dem i ett annat program.

http://www.nin.com/downloads/index.html

Nån som provat att öppna den i logic?

Edit: Jo då det var inga problem att öppna den i Logic.

lite trist bara att effekter etc ligger i inspelningen - man kan inte mixa detta materialet från scratch.

fler idéer? det måste drälla av nerdar som lägger ned sina gamla 24trackband som ljudfiler för nedladdning - men var hittar man dom? Tänk att få originaltracken till Queens Leave it in the lap of the gods (eller varför inte Bohemian...!)

Jo det var lite trist, det är ju mer material för att göra dansremixer och dylikt. Hade också helre velat mixa från scratch

Link to comment
Dela på andra sajter

AndersL (oregistrerad)
Till "Mixing and mastering with waves" finns det också inspelat material av olika musikstilar...

tell me more! vad är detta?

Det är egentligen en skola i hur man använder waves pluggar, kan man väl säga. Det ingår separata spår till fem olika låtar, och en bok där dom går igenom steg för steg hur dom tycker att det bör mixas. Ska du köpa alla pluggar som används så får du punga ut med en mindre förmögenhet, men man kan ju alltid använda materialet att träna på med sina egna pluggar, som man redan har.

I princip är det väl precis så som studios mixskola kommer vara utformad?

//Anders

Redigerat av AndersL
Link to comment
Dela på andra sajter

AndersL (oregistrerad)

Förresten skapade jag en tråd för ett tag sen där jag undrade om någon provat Mixing and mastering with waves, och vad ni i så fall tycker om deras mixar. Fick ett svar; "Båda ja och nej" av Lundin. Fler synpunkter? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det där va ju en helt värdelös länk. Inte en enda samling av 24track inspelningar uppladdade för hemhämtning så vitt jag ser.

Jag söker ett ställe på nätet där folk lägger upp sina gamla kanaler från sina 2inches tapes för "nymixning", "remastering" eller " exercisemixing".

Nån gammal studio från 70-80 som ligger på grymma bibliotek av tape som kommit på denna idé tro? Skivbolag skulle kunna sälja sina gamla spår till idioter som oss.

JAG VILL MIXA KISS FÖRSTA PLATTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det där va ju en helt värdelös länk. Inte en enda samling av 24track inspelningar uppladdade för hemhämtning så vitt jag ser.

Jag söker ett ställe på nätet där folk lägger upp sina gamla kanaler från sina 2inches tapes för "nymixning", "remastering" eller " exercisemixing".

Nån gammal studio från 70-80 som ligger på grymma bibliotek av tape som kommit på denna idé tro? Skivbolag skulle kunna sälja sina gamla spår till idioter som oss.

JAG VILL MIXA KISS FÖRSTA PLATTA.

Önsketänkande! 😳 Men som du säger det skulle varit kul om nån gjort det men jag tror inte nån med självaktning gör detta.. I varjefall inte gratis eller utan nåt klurigt kontrakt som innebär att alla eventuell pengar en ny remix ger ska gå till upphovsmännen/skivbolaget :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...