Jump to content
Annons

Cubasekompatibla ljudediteringsprogram...

Recommended Posts

Florian Bartos (oregistrerad)
Postat

Jag vill på enklast möjliga sätt omvandla mina färdiga Cubase-låtar till MP3:or. Nu har jag gjort av med mina 20 "gratis" MP3-omvandlingar och måste visst "köpa" nya.

Jag har försökt spara ner låten i Wav för att sedan öppna den i Sound Forge, men SF (som är en äldre version) kan inte behandla "compressed waves"..?

Så, bitte, bra tips på ett enkelt ljudediteringsprogram som kan öppna de Wav-filer Cubase skapar och som dessutom kan skapa MP3:or?

Annons
Postat (redigerat)

Det finns ingen som helst anledning att köpa licens för att koda om till mp3.

LameDropXPd v2 fungerar helt utomordentligt bra och använder dessutom ingen gammal mp3-codec. 😄

EDIT:

Länken är inte direkt till programmet. Du får scrolla ner ett par snäpp på sidan så hittar du det där. 😛

Om du bara vill komprimera dina ljudfiler (och om de inte måste vara i mp3-format) så kan jag varmt rekommendera Ogg Vorbis istället.

Redigerat av BaldByChoice

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.