musik (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Hej! Nu har ljudet plötsligt blivit konstigt i min widescreen-TV. TV:n är bara ett par månader gammal... På 2:an låter alla s-ljud extremt vassa. På TV4 Plus störs man av ett konstigt intensivt smattrande på alla program... Ljudet är bra på alla andra kanaler. En annan lustig företeelse på denna Philips-TV är att det låter "who-opp" i högtalareriet varje gång jag byter kanal. Det hörs inte så mycket om programmets ljud är på samtidigt, men är det tyst eller mute:at hörs det mycket väl. Tidigare hade jag stora problem med avskärmning, eftersom jag fick in ljudet från radiokanaler över alla TV-kanaler. Detta försvann för några veckor sedan jag flyttat TV:n och kört med kortare TV-sladd, men har nu kommit tillbaka lite grann. Trots att jag inte flyttat TV:n tillbaka igen. Fel på TV:n eller fel nånstans på vägen i kabelsystemet (kabel-TV), det är frågan. Eller handlar problembeskrivningen om tre helt olika saker? 😆 ärtsoppa//:musik
Michael Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 jag har ingen aning om vad det beror på men vi lider av samma problem med någon av de nya SVT-kanalerna. vi har kabel-tv genom området vi bor i...vi har inte brytt oss att ordna det eftersom vi aldrig kollar på kanalen ändå. ledsen att jag inte kan hjälpa dej, men om du får reda på vad det beror på kan du ju höra av dej så vi kan fixa till det här oxå! 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.