Jump to content
Annons

Rätt svar knapp


ThomasJ

Recommended Posts

Jag har sett på vissa forum att man kan trycka på en knapp på sitt inlägg när man har fått ett korekt svar. Så det tydligt syns att problemet är löst. Det är ganska smart för då ser man ju direkt när någon med samma problem har löst det hela. för att se hur det funkar kika på http://www.phpportalen.net/viewforum.php?f=1

vorre rätt bekvämt med liknande funktion här

<edit>

testade

</edit>

tycks funka fint

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har sett det på phpsidan till exempel.

Men jag tror inte att IPB (som studio kör på) har stöd för det tyvärr.

Nåt annat som vore najs, som det finns stöd för i IPB vore "quick reply".

Jag vet inte vad quick reply är, men har sett att man kan slå på funktionen i sina inställningar. Klicka på "Min kontrollpanel" och "Board settings". Där hittar du något som heter fast reply som du kan slå på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett det på phpsidan till exempel.

Men jag tror inte att IPB (som studio kör på) har stöd för det tyvärr.

Nåt annat som vore najs, som det finns stöd för i IPB vore "quick reply".

Jag vet inte vad quick reply är, men har sett att man kan slå på funktionen i sina inställningar. Klicka på "Min kontrollpanel" och "Board settings". Där hittar du något som heter fast reply som du kan slå på.

Jo. Men den verkar inte göra någonting, ser inget fast reply i alla fall.

Det är i alla fall att det dyker upp en liten svara-ruta längst ner på sidan, så slipper man trycka på svara-knappen om man bara ska skriva nåt kort.

Dagens i-landsproblem kanske, men det är rätt skönt att ha ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

men kan ju inte vara så svårt att läggatill et par rader i koden på forumet så man vår en "rätt svar" knapp

Enda problemet är väl att studios forum inte är gjort av studio, utan är gjort av Invision Power Board (som väldigt många använder) och därför kanske inte studio vet så mycket om php så att någon där kan lägga till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

men kan ju inte vara så svårt att läggatill et par rader i koden på forumet så man vår en "rätt svar"  knapp

Enda problemet är väl att studios forum inte är gjort av studio, utan är gjort av Invision Power Board (som väldigt många använder) och därför kanske inte studio vet så mycket om php så att någon där kan lägga till det?

Olsberg kan!

Har själv ett eget forum där, Jag kommer inte åt källkoden. Vet inte hur olsberg gör men han kan. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

men kan ju inte vara så svårt att läggatill et par rader i koden på forumet så man vår en "rätt svar"  knapp

Enda problemet är väl att studios forum inte är gjort av studio, utan är gjort av Invision Power Board (som väldigt många använder) och därför kanske inte studio vet så mycket om php så att någon där kan lägga till det?

Olsberg kan!

Har själv ett eget forum där, Jag kommer inte åt källkoden. Vet inte hur olsberg gör men han kan. 😕

Men det är väl för att du har invisionfree?

Det här är ju riktiga invisionboard, lagt på studios server. Då kan man ändra hur mycket man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

ren allmänt tycker jag phpBB är smidigare vad gäller att conga men det e bäl smaksak

Kanske, men det är väl att ipb har en supportlösning för pengar, så att om något går fel så hjälper dom en.

IPB är ju oftast mer accepterat om man använder det kommersiellt. Vet inte varför, men jag upplever det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har berättat i några andra trådar så har vi idag fokus på att göra en ny sajt med nya forum och vi vill fokusera på det snarare än att bygga ut det gamla i nuläget.

När man startar en fråga har man två fält att fylla i, förutom själva meddelandet: Ämnestitel och ämnesbeskrivning.

I fältet ämne skiver man in sin fråga. Mitt förslag är att vi tills vidare fyller i "STATUS: Frågan löst" i fältet ämnesbeskrivning. Man gör det genom att klicka på knappen Ändra vid sitt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har berättat i några andra trådar så har vi idag fokus på att göra en ny sajt med nya forum och vi vill fokusera på det snarare än att bygga ut det gamla i nuläget.

När man startar en fråga har man två fält att fylla i, förutom själva meddelandet: Ämnestitel och ämnesbeskrivning.

I fältet ämne skiver man in sin fråga. Mitt förslag är att vi tills vidare fyller i "STATUS: Frågan löst" i fältet ämnesbeskrivning. Man gör det genom att klicka på knappen Ändra vid sitt inlägg.

Det funkar för mig. ^^ Går väll bra tillsvidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...