Jump to content
Annons

ny dator

Fatherjawn (oregistrerad)

Recommended Posts

Fatherjawn (oregistrerad)
Postat

Tjena,

har kollat i forumet och nu har jag äntligen plockat ihop min musikdator. nedan är offerten fran min datorbutik. Är allt som det ska? Vilket är svagaste länken. är nagot för svagt eller för "bra". Jag ska spela in song gitarr med cubase och köra lite reason.

Hus : Midi Silentmaxx Black utan nätdel

Nätdel: Sharkoon Silentstorm 430W

Mainboard : So775 Asus P5ND2-SLI DDR2 RAM!!!

CPU : Intel So775 P4 640 3200/800 Box 2MB Cache

Kylare: Zalman CNPS7700-ALCU

Minne: 2 st RAM DDR2 512 MB PC-533 Corsair ORG CL4

DVD : DVD/CD RW LG GCC-4521B Bulk

Harddisk : 2 st 250 GB Seagate ST3250823AS

Grafikkort : 128 Gigabyte Geforce 6600GT AGP pas.

Pris: 13812 kr

tack

henrik

Annons
Postat

Har inte haft anledning att sätta mig in i det senaste, men några saker slår mig. Dock kan jag ha fel, men det kanske kan vara värt att kolla upp.

* Moderkortet verkar inte ha stöd för AGP-grafikkort. Endast PCI-Express.

http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...=3&l2=11&l3=227

* Vill minnas att SLI har inneburit en del problem i audiosammanhang. Det är väl för övrigt något som gamers och grafiker drar mest nytta av?

* Personligen skulle jag inte köpa 2x512-minne. Det begränsar uppgraderingsmöjligheten framöver. Hellre då lägga extra på ett 2x1GB-kit. Eller helt enkelt stryka en HD och/eller DVD:n för att få råd. Sånt kan man köpa till senare.

I övrigt det vanliga: Kolla upp att det inte finns problem med dina program och chipsetet (nVidia i ditt fall), eller andra komponenter.

Postat

När jag skulle köpa ny dator pratade jag med en på musikbörsen som sa att han inte rekommenderade att bygga själv. Då visste man inte hur alla delar fungerar tillsammans enlig honom. Jag vet inte om MB bara ville tjäna pengar på att jag köpte min dator genom dom, men det gjorde jag i alla fall och jag har varit väldigt nöjd. Blev ungeför 2-3 000 dyrare, men den har fungerat perfekt och det kändes bra att köpa alla mina saker hos samma affär. Då slipper man att en affär skyller ifrån sig på den andra om något skulle trassla.

Men du har säkert större koll på datorbyggen, än jag.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.