little_arnis (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Någon som vet om man kan spela in på två spår samtidigt i reason med två olika kontroller? Och hur gör man i så fall?
mornel Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 I Reason 3 kan du spela in automation på flera spår samtidigt, men du kan inte spela toner med flera klaviaturer på samma gång i någon Reasonversion.
ReFlux (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Tack Mornel! visste inte jag, men på deras prewiew har jag för mig att dom spelade på 2st olika synthar på samma gång, och att dom kunde ha gjort allt i en automation... 😆
mornel Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Tack Mornel! visste inte jag, men på deras prewiew har jag för mig att dom spelade på 2st olika synthar på samma gång, och att dom kunde ha gjort allt i en automation... 😆 Vilken preview? Jag kan nog ha sagt fel. När jag tänker efter skulle det kunna vara möjligt. Det går nog att spela på två instrument om man kör med ett MIDI-interface med flera portar tror jag. Inte med USB dock. Eller är jag ute och cyklar? Jag kan inte undersöka det här eftersom att jag bara har en klaviatur.
Linus Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 (redigerat) I Reason 3 kan du spela in automation på flera spår samtidigt, men du kan inte spela toner med flera klaviaturer på samma gång i någon Reasonversion. Förtydligar att det här gäller för inspelning alltså. Då kan man spela in toner på max. ett midispår åt gången. Vill ni spela live kan ni däremot assigna upp till 4 klaviaturer till varsin synt på Midi Bus A/B/C/D i Reason Hardware Interface (längst upp i racket). Redigerat 9 februari 2006 av Linus
mornel Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Ah, tack Linus! Så är det ja. När jag tänker efter så har jag använt flera klaviaturer kopplade till samma dator när jag har spelat live, men precis som du säger går det bara att spela in toner på ett spår i taget. Automation går dock att spela in på flera spår på samma gång, precis som jag skrev tidigare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.