Jump to content
Annons

Ninja


bananiel

Recommended Posts

Tjena. Hoppas ni njuter!

LÅTNAMN: Ninja

ARTIST/GRUPP: Bananiel

GENRE: Synth/disco....lite lurigt

LÅTLÄNGD: 4:55

KOMPOSITÖR: Bananiel

PRODUCENT: Bananiel

EV. MEDVERKANDE: Saikkonen

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,51 MB

STATUS: Nästan färdig...

Inte alls min stil det här, men dock roligt att prova på lite nya saker.

Spotta ut allt va ni tycker eller känner för!

ninja.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Synthblippet är rätt mysigt. Det låter kanske lite för tv-spels-hurtigt för min smak, men det har nåt visst.

Trummorna är rätt lama. Likaså oktavbasen. Gillar inte riktigt halvtempopartierna heller.

Men blippet som startar i breaket vid typ 2.45 är gött som fan.

Kanske har du dragit ut lite för långt på låtidén. Jag tröttnar lite mot slutet.

Bananiel låter tufft.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Jarnis!

Det är min första låt som jag gjort, så jag är rätt nöjd över din kritik!

Kul att du gillade "blippet" som kommer in där hehe.. lite 8bitars kan ja hålla me om att jag tänkte på när ja gjorde den!

Ska ta tag i dina tips och se hur det blir!

bananiel är rätt fyndigt faktiskt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker detta låter bra, fast lite sång skulle ju inte skada, kommer på mig själv att sitta och hitta på en sångmelodi på påhittad tyska här 😆

Kanske faller lite i längden, kanske förkorta lite och fokusera på dom mer "catchy" delarna?

Eller inte... äh, jag gillar det iallafall. bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött, tycker dock att du använder är lite för mycket reverb ibland, blir liksom flera olika ljudbilder som inte riktigt sitter ihop. Skönt hittigt sväng. Vad är det för najsiga trummor du använder? Låter hyfsat autentiska.

Håller med om att halvtempo-delarna känns lite omotiverade ibland. Du har ju en jävligt najs start på låten, bygg mer på den, våga tjata ut. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, skönt. Imponerande för att vara ett första försök. Ett problem är att du inte kan bestämma dej för om det ska vara trippigt eller mysigt torrt. Trummorna låter snustorra medans det mesta av resten är tämligen dränkt i reverb och delay.

Jag tycker halvtempobitarna var riktigt sköna som avbrott, för det mesta är jag allergisk mot sånt men det funkade här.

Det är också en underlig låtuppbyggnad, konstig dynamik och underliga förändringar, fast det behöver inte vara något dåligt egentligen. Får lite av "resa"-känslan över sig, drivande bitar blandat med trevande partier.

I övrigt så är det för mycket ljudmatta över det nu, du behöver en ordentlig, redig melodi, antingen i form av sång eller leadinstrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar det lite i alla fall! Man blir lite osäker när ni tycker olika hehe...men smaken är som baken..

Håller självklart med att allt är dränkt i reverb o delay förutom trummorna. Jag hade faktiskt lagt på en massa på trummorna innan men tyckte det blev en häftig kontrast när de var så torra... ska pilla lite på låten o se va som händer... 🙂

Får se om ja hittar ett gött lead instrument eller om nån kvinna vill sjunga in lite...

kommer nån på nåt mer så hjälp mig gärna!!

Tack som fan för alla tips o tycken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta tycks vara sagt, men jag har en grej du ska tänka på och det är kontrapunkt. Om basen går ned, ska slingan gå upp och tvärtom. Det låter inte bra om allt hela tiden följer allt annat.

Lyssna på t ex Modern Talkings hitlåtar. Kontrapunkterna hörs extra tydligt i dem. Av någon anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...