Jump to content
Annons

Koppla Powerbook till Powermac?

Recommended Posts

Jocke B (oregistrerad)
Postat

😏

Hejsan är ny här. Vet inte om det är på detta sätt man ställer frågor?

Skitsamma, jag undrar om det är någon som känner till det här med att man kan koppla sin powerbook till en stationär mac och på så vis få nån form av dsp kraft i logic. Jag har sett tyskar som gjort det mellan powerbook och en power mac, denna funktion är bara tillgänglig för logic. Det ja funderar över är om jag kan köra detta mellan min powerbook och en gammal stationär G4? Vilka krav har denna funktion? Är det operativsystemet till den stationära?, ett installerat logic med xskey till båda datorerna som möjliggör denna funktion? Eller måste man ha en powermac oxå?

Är i stort behov av processorkraft, snälla hjälp?

Annons
Postat

Enligt Apple så måste man ha G5:a för att kuna distribuera datorkraft till pluggar i Logic.

kolla på: http://www.apple.com/logicpro

• 3 veckor senare...
Postat

Det finns flertalet pluggar eller program som gör det möjligt att använda en sekundär dators processorkraft.

Jag testade en plugg som heter fxTeleport, där man via nätverkskabel kan köra pluggar på en annan dator, i realtid, dessa pluggar måste dock installeras i den andra maskinen oxå. Fick dock aldrig riktigt någon kläm på latency korrigeringen. Men annars var det rätt trevligt. Och i Logic fungerar allt som vanligt enda skillnaden är att man väljer en "fxteleport"version av pluggen man ska använda. Skulle man sen ta med låten någonannanstan eller om man avistallerat applikationenen så väljer Logic den vanliga versionen i den lokala datorn istället.

Vet inte om detta finns för Mac dock.

Tidningen Sound on Sound hade en artikel om flera likande program i augusti 2005. även Studio har haft en artikel i ämnet (hösten 2005, vill jag minnas).

30 dagars demo finns:

www.fxteleport.com

Postat

Lätt som pannkaka: använd wormhole från Plasq.

Funkar som ovan nämnda fxTeleport, typ. Kör Logic på båda datorerna, använda Wormhole för att skicka ljud däremellan via nätverkskabel.

PS. Comic Life, annat program som också tillverkas av Plasq är ett sjukt kul program...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.