Jump to content
Annons

It´s in the way


emser

Recommended Posts

Hej hej,

Har kört fast och behöver hjälp av friska öron.

Allt från låtuppbyggnad till frasering.

Skall det till ett stick?

Hur skall den sluta?

Tack för lyssning med kommentar.

/emser

LÅTNAMN:It´s in the way

ARTIST/GRUPP:emser

GENRE: worldmusic

LÅTLÄNGD:2:56

KOMPOSITÖR:emser

PRODUCENT:emser

EV. MEDVERKANDE:emser

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT:mp3

STORLEK:4,1 mb

STATUS: Skiss

It_s_in_the_way.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok emser 😮

Oops..det här tycker jag är din bästa låt av dem jag har lyssnat på 😄 ..fick lite Gabriel-vibbar..det enda som jag skulle vilja rekommendera dig är att få tag i en kvinna som sjunger a la Bush..så får du en riktigt bra duett! 😄

Skall det till ett stick? -Nja..tycker inte det behövs

Hur skall den sluta? -Som den gör

Bra jobbat emser 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok emser 😮

Oops..det här tycker jag är din bästa låt av dem jag har lyssnat på 😄 ..fick lite Gabriel-vibbar..det enda som jag skulle vilja rekommendera dig är att få tag i en kvinna som sjunger a la Bush..så får du en riktigt bra duett! 😄

Skall det till ett stick? -Nja..tycker inte det behövs

Hur skall den sluta? -Som den gör

Bra jobbat emser 😄

Äh... det där hjälpte ju inte ett smack 😄 men tack.

Hoppsan det blev ju en sjysst textrad det där.

Den är ju inte mixad ännu så nog kan det bli bättre alltid.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey!

Bra sång här du. 😕 Skönt piano. Men ja, du behöver mixa en del här. Fram med sången lite mer, och fixa till reverbet på trummorna.

Ett stick skulle vara intressant i den här låten. Jag skulle lägga in ett vid 2:00 ungefär, eller ha det som det är, men pausa trummorna en stund. 😛

Men trummorna är det jag skulle titta närmare på om jag var du. Lite burkiga, och inget höjdar-reverb på dom heller. Är det naturligt eller "datoriserat" reverb? Hur som helst, titta på det.

Annars har du lyckats bra, speciellt med sången. Kör på!

edit: analfabet

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och nice sång även om ditt engelska uttal då och då blir lite svengelskt. 😕

Tycker att mixen är lite dov. Skulle behöva öppnas upp lite. Behöver lyssna lite till för att komma med några direkt arr synpunkter. Spontant tycker jag det känns bra. 😕

Tror det mesta av mixens utseende ligger i sångljudet.

Bra jobbat, återkommer med arr synpunkter

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst emser....refrängen är riktigt bra...sedan som vanligt grymt bra trummljud....verserna funkar dom också men det är inga sångmelodier som sätter sig....eller 😕 however dra på mer efter första refrängen och efter den andra är du redan imål och fade out 😄:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Bra låt men det är nåt med trummorna som är helt fel får du till det så har du en höjdar låt. Ska lyssna igen, nä jag tycker inte dom passar in helt enkelt och speciellt inte i början. Du får ursäkta att jag är gnällig men jag tycker det här är en riktigt jäkla bra låt så det är därför som jag stör mig på trummspelet. Det blir helt fel beat i förhållande till feelingen i låten i övrigt så är det riktigt kanonbra.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Crap, jag som var så himla nöjd med trummorna. 😱

Leadvoxen skall antingen läggas om eller tweakas till så den funkar, måste ju skriva text till andra versen oxå.

Fattade jag rätt karl? mer skjut i andra versen eller?

Verkar som att jag har lite att göra. Tack för sköna tips såhär långt.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tycker att mixen är lite dov. Skulle behöva öppnas upp lite.

Precis!! Lite mer glitter och briljans i de högre frekvenserna.

Kanske räcker det att tweaka voxen.

Annars bra.

cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Crap, jag som var så himla nöjd med trummorna. 😄

Leadvoxen skall antingen läggas om eller tweakas till så den funkar, måste ju skriva text till andra versen oxå.

Fattade jag rätt karl? mer skjut i andra versen eller?

Verkar som att jag har lite att göra. Tack för sköna tips såhär långt.

/emser

jepp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt! Jag är däremot inte nöjd med din sång i versen. Tycker att den är lite sur, tyvärr. Känns som att du spänner dig. Slappna av, ta det coolt, ta ner låten ett halvt tonsteg kanske, låt din kvinna ge dig massage. Öva sångteknik så blir det skitbra. Du gör jättesnygga körer. Snyggt allt annat. Fattas bara det lilla extra på sången.

Konstigt slut....? Ska det vara så? 😛

Du gör fina låtar, men den här kändes lite halvfärdig.

Men...vad vet jag... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Refrängen sitter som hans i greta!

Däremot är det lite drygt med 2 verser innan ref. Samtidigt känns det som om sången kommer in för tidigt i låten...man hinner lixom inte komma in i grooven...

Håll ut början av låten längre med sjysst uppstegring av slagverk släng sedan innan yeahh, yeaa (wailandet vid 0.40) minska slagverken under detta tema -gå sedan direkt på refängen med full styrka!

Plocka ner (bort) salsapianot i refrängen. Tror att du vinner på att spela refrängen mer rak...-du kan ju flippa ur på versena istället.

Förresten -vad använder du för synt för att spela syntmattan vid 1.58???

du låter lite som sångaren i Sabia...

nu har jag skrivit nog...

Tjo!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...