JJRockford Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Vet inte om detta borde ha postats i OT-kategorin egentligen? Whatever; För nostalgin och nöjets skulle laddade jag ner en gammal version av Syndicate, eftersom det var ett av mina favoritspel till min Amiga 500. Det Ă€r sĂ„pass gammal att man inte gör nĂ„gon direkt installation, vad jag vet, utan bara lĂ„ter filerna ligga i rĂ€tt mapp, ocksĂ„ startar man genom att trycka pĂ„ "main.exe". TyvĂ€rr kommer det inget ljud, men spelet i övrigt gĂ„r bra (Ă€ven om det lĂ„ste sig nyss, efter flera osparade uppdrag... đ). NĂ„gon som vĂ„gar gissa vad jag gör för fel? Blir ju mycket roligare nĂ€r man hör hagelgevĂ€rens knall och sĂ„ dĂ€r...
Linus Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Gamla DOS-spel saknar stöd för moderna ljudkort. đ Testa att köra spelet i en gammal DOS-emulator (!) t.ex. DOSBox Det emulerar alla gammaldags grafikstandarder, XMS/EMS-minne och ljudkorten SoundBlaster Pro eller Gravis UltraSound - som var de vanligaste ljudkorten för 12-13 Ă„r sedan... Syndicate... Vilka minnen đ Jag skulle kanske ta fram Beneath A Steel Sky, Sim City 1, Command & Conquer 1 och Need for Speed 1 nĂ„n dag... đ
polardark Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Alternativt kör amiga-versionen med WinUAE... fast dÄ mÄste du pirata rom-image, och en piratad version av syndicate, om du nu inte har nÄgon av dessa liggandes i lagligt skick. Och det fÄr man ju inte göra. Fyy.
Emil Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Alternativt kör amiga-versionen med WinUAE... fast dĂ„ mĂ„ste du pirata rom-image, och en piratad version av syndicate, om du nu inte har nĂ„gon av dessa liggandes i lagligt skick. Och det fĂ„r man ju inte göra. Fyy. Ăr inte syndicate freeware nuförtiden?
JJRockford Postat 6 februari 2006 TrÄdstartare Postat 6 februari 2006 Ok, tack för tipsen, ska testa senare idag!! Intressant frÄga det senare förresten, finns det nÄgot liknande för spel som för musik, d v s att upphovsrÀtten försvinner efter nÄgra Är? Inom musik Àr det vÀl i och för sig 70 Är efter upphovsmannens död eller nÄgot sÄnt dock...
JJRockford Postat 6 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 februari 2006 Alternativt kör amiga-versionen med WinUAE... fast dĂ„ mĂ„ste du pirata rom-image, och en piratad version av syndicate, om du nu inte har nĂ„gon av dessa liggandes i lagligt skick. Och det fĂ„r man ju inte göra. Fyy. Ăr inte syndicate freeware nuförtiden? Det lĂ„ter ju spĂ€nnande ocksĂ„... Fanns ju mĂ„nga trevliga Amiga-spel, Ă€ven om jag inte kommer ihĂ„g namnen. Undrar dock hur det funkar med joysticks? De flesta Amiga-spel har vĂ€l bara stöd för sĂ„dana dĂ€r gammaldags joysticks som vĂ€l i princip bara hade Ă„tta lĂ€gen pĂ„ spaken (plus en eller ett par knappar); Dagens joysticks har vĂ€l i princip oĂ€ndliga mĂ„nga lĂ€gen?
Jonte Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 DOSBox har du ju redan blivit tipsad om. Om du har problem med ljudet, sĂ„ kan Ă€ven VDMSound vara intressant đ
BburnerR Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 kanske kan gÄ att köra det i kompatibilitetslÀge för win95...vÀrt ett test!
Mr Keys Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Jag köpte ju ett gammal Syndicate för ett par Ă„r sedan, för 30 spĂ€nn eller nĂ„tt, men jag kunde inte installera det......men vad du sĂ€ger Ă€r alltsĂ„ att det inte ens SKA installeras!?!? hmm....nu mĂ„ste jag nĂ€sta göra ett nytt försöka att lira spelet! Jag Ă€lskade det spelet juh....fast jag körde det till en PC....486a... đ)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.