Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet inte om detta borde ha postats i OT-kategorin egentligen? Whatever; För nostalgin och nöjets skulle laddade jag ner en gammal version av Syndicate, eftersom det var ett av mina favoritspel till min Amiga 500.

Det Ă€r sĂ„pass gammal att man inte gör nĂ„gon direkt installation, vad jag vet, utan bara lĂ„ter filerna ligga i rĂ€tt mapp, ocksĂ„ startar man genom att trycka pĂ„ "main.exe". TyvĂ€rr kommer det inget ljud, men spelet i övrigt gĂ„r bra (Ă€ven om det lĂ„ste sig nyss, efter flera osparade uppdrag... 🙂). NĂ„gon som vĂ„gar gissa vad jag gör för fel? Blir ju mycket roligare nĂ€r man hör hagelgevĂ€rens knall och sĂ„ dĂ€r...

Annons
Postat

Gamla DOS-spel saknar stöd för moderna ljudkort. 😄

Testa att köra spelet i en gammal DOS-emulator (!) t.ex. DOSBox

Det emulerar alla gammaldags grafikstandarder, XMS/EMS-minne och ljudkorten SoundBlaster Pro eller Gravis UltraSound - som var de vanligaste ljudkorten för 12-13 Är sedan...

Syndicate... Vilka minnen 😄

Jag skulle kanske ta fram Beneath A Steel Sky, Sim City 1, Command & Conquer 1 och Need for Speed 1 nĂ„n dag... 😕

Postat

Alternativt kör amiga-versionen med WinUAE... fast dÄ mÄste du pirata rom-image, och en piratad version av syndicate, om du nu inte har nÄgon av dessa liggandes i lagligt skick. Och det fÄr man ju inte göra. Fyy.

Postat
Alternativt kör amiga-versionen med WinUAE... fast dÄ mÄste du pirata rom-image, och en piratad version av syndicate, om du nu inte har nÄgon av dessa liggandes i lagligt skick. Och det fÄr man ju inte göra. Fyy.

Är inte syndicate freeware nuförtiden?

Postat

Ok, tack för tipsen, ska testa senare idag!!

Intressant frÄga det senare förresten, finns det nÄgot liknande för spel som för musik, d v s att upphovsrÀtten försvinner efter nÄgra Är? Inom musik Àr det vÀl i och för sig 70 Är efter upphovsmannens död eller nÄgot sÄnt dock...

Postat

Är inte syndicate freeware nuförtiden?

Det lÄter ju spÀnnande ocksÄ... Fanns ju mÄnga trevliga Amiga-spel, Àven om jag inte kommer ihÄg namnen. Undrar dock hur det funkar med joysticks? De flesta Amiga-spel har vÀl bara stöd för sÄdana dÀr gammaldags joysticks som vÀl i princip bara hade Ätta lÀgen pÄ spaken (plus en eller ett par knappar); Dagens joysticks har vÀl i princip oÀndliga mÄnga lÀgen?

Postat

Jag köpte ju ett gammal Syndicate för ett par Ă„r sedan, för 30 spĂ€nn eller nĂ„tt, men jag kunde inte installera det......men vad du sĂ€ger Ă€r alltsĂ„ att det inte ens SKA installeras!?!? hmm....nu mĂ„ste jag nĂ€sta göra ett nytt försöka att lira spelet! Jag Ă€lskade det spelet juh....fast jag körde det till en PC....486a... 😏)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.