Jari Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Tjaba Är det nåt gränssnit mellan ljudkort och digitalmixer?
sounden Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 DAW= Digital Audio Workstation Dvs en dator med ljudkort är en DAW 😄
Linus Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) Digital Audio Workstation Dvs. en dator med ett musikprogram (Pro Tools, Cubase, Sonar, Logic osv.) EDIT: Ja, Sounden hann före såklart... Jag skyller på att jag var tvungen att invänta Flood control innan jag kunde posta 😄 Redigerat 4 februari 2006 av Linus
antonioE Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Hit o dit nämner folk DAW DAW o DAW...vad är det egenkligen? =/ Känns som om ja missat nått...
drloop (oregistrerad) Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 (redigerat) Hit o dit nämner folk DAW DAW o DAW...vad är det egenkligen? =/Känns som om ja missat nått... Digital Audio Workstation, Cubase, Tracktion, Logic, Pro tools, Sonar är några av dessa. DAW´s är inspelningsprogram som kan spela in sång, gitarr och trummor. Hosta virtuella isntrument och spela in MIDI. Ja en digital arbetsstation helt enkelt 😉 Redigerat 29 juli 2007 av drloop
Assar Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Det är väl även dator och ljudkort. Paketet tillsammans, helt enkelt.
Mollin (oregistrerad) Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Det har jag också frågat mig själv ett par gånger, Vad är det? 😄 Tack för svar! Nu vet jag också vad det är! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.